Strategia content marketingowa. Dlaczego Twój sklep internetowy jej potrzebuje?   

Sklepy internetowe powstają jak grzyby po deszczu. W otoczeniu tak wielu konkurentów, trudno jest promować swój e-biznes tylko w oparciu o ofertę. Aby przyciągnąć Klientów należy zadbać o wartość dodaną. Może nią być właśnie content. Aby był on rzeczywiście skuteczny, sklep internetowy potrzebuje strategii content marketingowej. Przeczytaj, dlaczego  jest ona tak istotna w e-commerce.

 

Kluczowe elementy strategii content marketingowej. Dotrzyj do wybranej grupy odbiorców w kilku krokach.

Głównym celem strategii content marketingowej jest dotarcie do wybranej grupy odbiorców. Składa się on z kilku kluczowych elementów: 

  • wyszukiwaniu interesującego tematu

  • planowaniu merytorycznej i przyjaznej treści

  • tworzeniu tekstu

  • rozpowszechnianiu artykułu

  • analizie skuteczności obranej strategii

Takie podejście do tworzonych materiałów, zapewnia skuteczne przyciąganie użytkownika na stronę internetową twojego sklepu.

 

Wyszukaj tematy interesujące dla Twoich odbiorców. Sprawdź, czego szukają Twoi Klienci w sieci. 

Nim zaczniesz tworzyć content, dowiedz się czego szukają Twoi Klienci w Internecie. Za pomocą specjalnych narzędzi, takich jak Google Ads, zbadaj, jakie treści mogą być dla Twoich odbiorców interesujące. Skoncentruj się na słowach kluczowych i zagadnieniach pasujących do branży, którą się zajmujesz. Jeśli rozwijasz sklep online z domową chemią, być może Twoi Klientów będą interesować takie tematy jak: „Jak wyczyścić stary tłuszcz z drewnianego blatu”, „Jak dbać o czystość wnętrza piekarnika?”. 

 

Planowanie contentu. Zaprojektuj przyjazne i merytoryczne treści.

Aby dobrze zaplanować przyjazne i merytoryczne treści musisz pamiętać o kilku rzeczach. Po pierwsze, tekst ma być merytoryczny. To sposób na przyciągnięcie nowych odbiorców i zapewnienie sobie wzrostu liczby odwiedzających stronę. Staraj się budować treści wartościowe dla użytkowników. Druga płaszczyzna planowania to dostosowanie formy artykułu do preferencji czytających. Nikt nie przeczyta do końca długich opisów, teorii czy nudnej, przewidywalnej historii. Sposób przedstawienia ma niebagatelne znaczenie. Co z tego, że masz do zaprezentowania unikalną i cenną treść, skoro zamkniesz ja w niestrawnej formie? Weź to pod uwagę i spróbuj stworzyć przyjazną obudowę dla swego produktu. Mogą to być np. porównanie produktów, praktyczne informacje, opinie fachowców, grafiki, materiały wideo. 

 

Twórz unikalne, wyróżniające się teksty. Nawiązuj do wcześniej poruszanych tematów.

Kolejnym etapem budowania strategii content marketingowej jest tworzenie unikalnych i wyróżniających się tekstów. Powinien on się wyróżniać, ale jednocześnie nawiązywać (linkować) do poprzednich artykułów na stronie. Budujesz w ten sposób bazę informacji na swoim blogu. Jest to prosty sposób, by odbiorca spędził więcej czasu na witrynie i zbudował zaufanie do twojej marki. Podczas etapu tworzenia tekstu koniecznie weź pod uwagę optymalizację treści w wyszukiwarce Google. Pozwala ona na zajęcie wyższego miejsca w wynikach wyszukiwania. 

 

Dystrybucja contentu. Promowanie artykułów blogowych.

Niektóre media społecznościowe mają większe zasięgi od stron internetowych. Bądź w nich obecny! Social media to idealne miejsce na dystrybucję contentu i promowanie np. artykułów. Szczególnie, jeśli dopiero budujesz swój sklep internetowy i nie masz stałych klientów, którzy mogliby polecać twoje produkty. Postaraj się wykonać research, aby ustalić z jakich mediów korzystają twoi Klienci. Dobrym sposobem na promocję sklepu internetowego jest skorzystanie z pomocy influencerów. Ich wpisy mają spore zasięgi, a internauci często kierują się ich zdaniem.

 

Analiza strategii content marketingowej. Obserwuj rezultaty i wyciągaj wnioski.

Każda strategia powinna być dogłębnie zanalizowana. Nie chodzi o to, by ją całkowicie przyjąć lub odrzucić, ale poznać mocne i słabe strony. Nie ma projektów, które są zrealizowane bezbłędnie. Sztuką jest wyciąganie wniosków, aby w przyszłości rezultaty były jeszcze lepsze. W przypadku analizy strategii content marketingowej warto skupić się na liczbie odwiedzin oraz nakładzie finansowym przeznaczonym na powstanie treści.

 

Jakie korzyści daje dobra strategia content marketingowa?

Merytoryczne, unikalne treści robią duże wrażenie na klientach. Będą oni skłonni pozostawić swoje dane, zapisać się do newslettera, wyszukiwać twoją stronę w internecie. Efektem tego będzie zwiększony zasięg i wzrost rozpoznawalności. Możesz się wyróżnić poprzez:

  • jakość treści

  • ciekawy styl

  • interesujący temat

  • informacje zabawne, aktualne lub kontrowersyjne

Content o wysokiej jakości merytorycznej buduje wizerunek sklepu jako marki i pomaga zbudować wysokie zasięgi wśród internautów, którzy będą postrzegali twój sklep jako wartościowy.

Opublikowane w Marketing Dobre rady Przez: Darius Iusan

Celem każdej reklamy jest dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Obok email marketingu, SEO, kampanii w social mediach, dobrze jest zainwestować w kampanię display. Polega ona na umieszczeniu graficznych banerów reklamowych na różnych stronach internetowych. A gdyby tak można było reklamować się na popularnych portalach tematycznych? Google Ads daje takie możliwości. Sieć reklamowa Google to największy w Internecie zbiór witryn oraz portali (należy do nich ponad 90% witryn), na których można umieścić banery reklamowe. Dowiedz się, dlaczego warto wykorzystać kampanię display do promocji sklepu internetowego.

Reklama w sieci Google. Jak zaplanować pierwszą kampanię displayową krok po kroku?

Planując pierwszą kampanię displayową warto precyzyjnie przemyśleć jej każdy kolejny krok. Na początku odpowiedz sobie na podstawowe pytania. Dlaczego Twój sklep jest lepszy niż konkurencji? Jak wygląda Twoja oferta produktowa? Gdzie tkwi Twoja przewaga na rynku? I, przede wszystkim, kim jest Twój potencjalny Klient i jak zamierzasz do niego dotrzeć? Jeśli potrafisz przekonująco odpowiedzieć sobie na powyższe pytania, to znaczy, że jesteś gotowy aby wdrożyć swoją pierwszą kampanię displayową. Na początku musisz założyć firmowe konto e-mailowe w systemie Google, które pozwoli Ci zalogować się do platformy Google Ads. Google Ads, kiedyś zwana Google Adwords, to platforma, która umożliwia wiele rodzajów reklamy w Internecie. 

Wesprzyj reklamę displayową kampanią w wyszukiwarce. 

Możesz tu obok reklamy displayowej przygotować kampanię w wyszukiwarce (czyli Twoja reklama pojawi się wówczas, jeśli ktoś zada pytanie w Google), w aplikacji mobilnej, w serwisie You Tube lub na koncie pocztowym Gmail itd. Google Ads udostępnia użytkownikom kilka modelów płatności. Najbardziej popularny to model CPC (Cost per Click), w którym płacisz tylko wtedy, gdy Klient kliknie w Twoją reklamę (i przeniesie się do Twojego sklepu internetowego). Jest to model efektywnościowy, bardzo korzystny dla reklamodawcy. Reklama może pojawić się 1000 razy a Ty nic za to nie płacisz. Płacisz dopiero wtedy, gdy zainteresowany Klient pojawi się na Twojej platformie. Kolejny sposób płatności za reklamę to tzw. CPM (Cost per Mille), - koszt za tysiąc odsłon. Reklamodawca płaci wówczas, kiedy potencjalnemu Klientowi pojawia się reklama (nie musi w nią kliknąć). Tego typu płatności warto wybrać, gdy zależy nam na budowaniu wizerunku firmy. Model CPM jest często wybierany w kampaniach displayowych, w których chcemy zaistnieć w świadomości jak najszerszej grupy Klientów. Wśród dostępnych modeli płatności warto wyróżnić również flat fee – czyli taki, w którym reklamodawca płaci z góry określoną stawkę za wyznaczony czas emisji reklamy w danym miejscu.

Etapy wdrażania reklamy display w Google Ads.

W pierwszym etapie tworzenia reklamy display należy określić cel, jaki ma ona realizować. Czy chodzi nam o ogólną promocję sklepu, a może mamy jakiś produkt specjalny i chcemy o tym powiedzieć potencjalnym Klientom, albo po prostu zaistnieć w branży? Następnie musimy zdefiniować naszego odbiorcę. Jak wygląda nasz potencjalny Klient? Ile ma lat, jakie wykształcenie, gdzie mieszka, gdzie pracuje, gdzie spędza wolny czas, które witryny najchętniej odwiedza. Odpowiedź na te pytania pozwoli nam wybrać tematykę stron na których ma się pojawić nasza reklama. Kolejnym krokiem będzie stworzenie graficznej reklamy displayowej. Przy pomocy szablonów dostępnych na Google Ads, praktycznie każdy może przygotować atrakcyjny baner. Można również zlecić ten etap pracy profesjonalnemu grafikowi. 

Najpopularniejsze formaty reklamy displayowej to:

  • Baner (poziomy) o wymiarach 468 na 60 pikseli.

  • Billboard o wymiarach 970 na 250 pikseli.

  • Skyscraper o wymiarach 120 na 600 pikseli umieszczony pionowo

  • Box - kwadrat o wymiarach 200 na 200 pikseli

  • Baner na urządzenia mobilne 300 na 50 pikseli

Dodatkowo niektóre z formatów reklamy graficznej mogą być statyczne lub animowane. Kolejny etap to wybranie modelu rozliczeń oraz ustalenie budżetu. W Google Ads możesz ustawić maksymalną stawkę jaką jesteś w stanie wydać za kliknięcie lub wyświetlenie reklamy. Ścisłe określnie budżetu pozwoli ci kontrolować koszty wydane na reklamę. Na końcu pozostaje Ci jedynie obserwacja i analiza. Dzięki platformie Google Ads oraz Google Analytics możesz śledzić liczbę wyświetleń, koszt oraz liczbę Klientów, która dzięki reklamie trafiła do Twojego sklepu.

Wady i zalety kampanii display.

Podstawową zaletą kampanii display jest to, że pozwala dotrzeć do szerokiego grona Klientów. Atrakcyjne kreacje graficzne zwracają uwagę i zapisują się w pamięci potencjalnych kupujących. Efekt częstej ekspozycji reklamy działa na naszą podświadomość i odgrywa znaczną rolę w procesie zakupowym. Paradoksalnie najpoważniejszą wadą tego typu reklamy jest jej popularność. Wiele firm w Internecie reklamuje się w ten sposób i użytkownicy coraz częściej instalują w swoich przeglądarkach specjalne wtyczki (Adblock) blokujące reklamy displayowe.

Opublikowane w Marketing Dobre rady Przez: Darius Iusan

Jak przyciągnąć użytkowników portalu Pinterest do Twojego sklepu internetowego?

Pin, czyli pinezka. Mała, niepozorna rzecz mogąca zdziałać cuda. Kojarzy nam się ona z przypinaniem na tablicę korkową ważnych informacji, zadań do zrobienia, ciekawych zdjęć, obrazów, czyli po prostu informacji, których nie chcemy zapomnieć. Właśnie na tej zasadzie działa portal Pinterest. Ma on na celu pomóc w zorganizowaniu użytkownikom własnej wirtualnej tablicy, tak, by mieli oni pod ręką to, co jest dla nich ważne. Jak za pomocą Pinterest przyciągnąć ludzi do Twojego sklepu internetowego? Jak wykorzystać Pinterest do promocji Twojej marki? 

 

Powody, dla których warto zainwestować w promocję na Pinterest. Wybraliśmy trzy najważniejsze! 

W jaki sposób tworzenie tablic może pomóc w wypromowaniu naszego e-biznesu? 3 powody, dlaczego warto zainwestować w promocję na Pinterest:

  • Po pierwsze, szeroka gama odbiorców. 

Piny dostosowane są do odczytu na urządzeniach mobilnych, używanych przez liczną grupę zarówno młodych, jak i starszych. Jeżeli chcemy trafić do osób z innych krajów, również mamy taką możliwość. Wystarczy zaprojektować odpowiednie piny na rynek polski i zagraniczny. Portal obejmuje ponad 300 milionów użytkowników. Według statystyk jego twórców, 83% pinnerów, czyli osób korzystających z programu, podczas tygodnia zakupiła przypięty do ich tablicy pin. 

 

  • Po drugie, firma pomaga w promowaniu naszego produktu. 

Poza wyświetlaniem pina z promowaną zawartością, dba również o prawa autorskie. Sam portal jest bardzo intuicyjny. Dzięki czytelności strony internetowej oraz prowadzeniu krok za krokiem nowych przedsiębiorców, możemy stworzyć idealne reklamy, które trafią do przyszłych nabywców naszych usług. 

 

  • Po trzecie, mamy możliwość sprawdzania statystyk. 

Czarno na białym widzimy czy i jaką dany Pin przynosi korzyść. Jeżeli spodziewamy się wyższych wyników możemy skorzystać z licznych rad umieszczonych na portalu, które mają za zadanie pomóc nam udoskonalić reklamę.

 

Ze statystyk dowiemy się takich istotnych faktów, jak ilość:

  • pojawienia się pina, czyli jak często był wyświetlany na portalu,

  • powiększeń naszej reklamy, co pozwala nam oszacować czy przyciągnęła ona wzrok zainteresowanych,

  • kliknięć, które przekierowują potencjalnych klientów na naszą stronę,

  • zapisań będących narzędziem do wyświetlenia przez większą ilość użytkowników.

 

Jak rozpocząć przygodę z Pinterest? 

Zarejestruj się. Załóż konto na Pinterest.

Pierwszym krokiem do wejścia w świat Pinterest jest założenie konta. Możemy tego dokonać bezpośrednio na jego stronie internetowej. Działając w ramach e-biznesu, pamiętajmy, aby posługiwać się pełnymi, rzeczywistymi danymi firmy. Podczas rejestracji musimy zaakceptować warunki korzystania z usług dla firm oraz etykietę użytkowników. Dostęp do portalu mają wyłącznie osoby, które ukończyły 13 lat.

 

Zapoznaj się z funkcjami dostępnymi na Pinterest. 

Po rejestracji, otrzymamy dostęp do społeczności Pinterest, a także możliwość korzystania ze wszystkich oferowanych przez portal usług. Drugim narzędziem są przyciski wykorzystywane przez witryny i programistów. Mamy tutaj dostępne, m.in. buttony ,,Pin it", ,,Zapisz" czy ,,Obserwuj". Dzięki nim możemy:

  • przypinać do naszej tablicy elementy, które nas interesują. Mogą to być zdjęcia naszych produktów lub elementy życia prywatnego, które pozwolą klientom zobaczyć jak wyglądamy lub co lubimy robić;

  • przekierowywać zainteresowanych na stronę www naszej firmy. Jeżeli Pinnersa zainteresuje produkt po kliknięciu w pina otworzy w przeglądarce witrynę z naszymi usługami. Dzięki temu może zapoznać się z pełną gamą usług i zdecydować na najlepszy dla niego produkt;

  • zostać przypięci do tablicy zainspirowanego użytkownika. Ta funkcja pozwala na pozostanie w pamięci konkretnej osoby, której spodobał się nasz pin, a także na wyświetlenie go przez innych użytkowników.

 

Zadbaj o wysokiej jakości content do swojej tablicy na Pinterest. 

W celu zaistnienia na Pintereście, korzystajmy z rad umieszczanych przez twórców portalu. Dokładnie doradzają, w jaki sposób stworzyć pin, by spotkał się z jak największą liczbą odbiorców i został przypięty na ich tablicy. Wybierajmy nietuzinkowe zdjęcia dobrej jakości. Dbajmy o odpowiedni wymiar, dobór kolorów. Pamiętajmy o dodawaniu cen. Jeżeli mamy już grupę odbiorców ceniących naszą pracę, pokażmy im naszą tablicę na Pinterest. Zaangażujmy również swoich znajomych i rodzinę. Jeśli oni umieszczą naszą reklamę na swoim profilu, dotrze ona do większej ilości odbiorców. Pamiętajmy, że jest to jedna z metod pozyskiwania klientów. Wymaga ona dbałości o nasz wizerunek i systematyczności w prowadzeniu tablicy. Jeżeli nie mamy odpowiedniego podejścia do prowadzenia tego typu działalności, możemy zatrudnić osobę, która odpowiednio się nią zajmie. 

 

Jak promować markę na Pinterest? Przyciągnij użytkowników do Twojego sklepu online. 

Aby przyciągnąć zainteresowanie użytkowników Pinterest, warto wykorzystać poniższe narzędzia do promocji marki: 

  • Galeria produktów – tworząc tablice tematyczne, firmy mają szansę dotrzeć do zainteresowanego odbiorcy.  Jeśli prowadzisz sklep biżuteryjny, może warto stworzyć na Pinterest dedykowaną tablicę dot. biżuterii dziecięcej, dla mężczyzn lub kobiecej.  

  • Sklep – zamiast całych kolekcji, można promować konkretne artykuły. Pinezki z poszczególnymi produktami można opatrzeć informacją o cenie produktu. 

  • Konkursy – doskonałym przykładem może być konkurs „Pin It to Win It” przeprowadzony w grudniu 2011 r. przez  sklep Lands’ End Canvas. Użytkownicy musieli stworzyć oddzielną tablicę i zamieścić na niej 10-20 zdjęć ze strony sklepu lub ich profilu na Pinterest, by móc wygrać jeden z dziesięciu kuponów o wartości 250$. W konkursie wzięło udział ponad 200 osób, a udostępnione zdjęcia rozeszły się wirusowo.

  • Publikacja własnych zdjęć – jeśli jesteś fotografem to idealny sposób na promowanie własnego portfolio wśród klientów, którzy szukają np. fotografa na wesele lub do sesji noworodkowej. 


Promocja stron / serwisów / blogów – prowadź oddzielną tablicę zbierającą artykuły o serwisie.

Opublikowane w Marketing Dobre rady Przez: Brygida Kesler

Biznes w branży e-commerce wymaga ogromnych nakładów pracy. Osoba, która zarządza e-sklepem musi na bieżąco monitorować popyt na poszczególne produkty, odpowiadać na korespondencję oraz pozyskiwać jak najszersze grono Klientów. Najważniejsze jest jednak to, aby maksymalizować zyski oraz zapewnić swojemu sklepowi rentowność. W niniejszym artykule omawiamy cross-selling, czyli skuteczną metodę na zwiększenie wartości koszyka zakupowego Klienta. Zapraszamy serdecznie do wnikliwej lektury! 

 

Cross-selling – na czym polega ta popularna technika sprzedaży? 

Sprzedaż krzyżowa jest niezwykle popularną techniką sprzedaży. Polega ona na tym, że Klient, który robi zakupy, zachęcany jest do zakupienia dodatkowych produktów, które będą się wzajemnie uzupełniały. Na przykład: Klientowi, który będzie kupował pierwszy tom książki, można zaproponować zakup dwóch kolejnych tomów danej serii. Jeśli produkty komplementarne zostaną w sklepie wyeksponowane w odpowiedni sposób, wartość transakcji dokonywanych przez Klientów z pewnością ulegnie znacznemu wzrostowi. Podobne zasady panują również w sklepach stacjonarnych, gdzie kasjerki przed realizacją płatności zachęcają do zakupu promowanych produktów. Cross-selling można też zaobserwować w ofercie banków, które podczas sprzedawania kredytów namawiają klientów do założenia dodatkowo rachunków bankowych w zamian za uzyskanie niższego oprocentowania. 

 

Cross – selling czyli sprzedaż krzyżowa w ZentoShop. Na czym polega?

Sprzedaż krzyżowa  w ZentoShop polega na sugerowaniu produktu uzupełniającego zakup Klienta. Takie produkty rozszerzają funkcjonalność ostatecznego zakupu i zwiększają jego wartość. ZentoShop może wyświetlić produkty od tego samego producenta, z tej samej kategorii, o tej samej cenie bądź pochodzące z tej samej serii. Jedną z możliwości jest wyświetlanie podobnych produktów na podstronach innych towarów. Na takiej witrynie pojawi się dodatkowo automatyczna informacja odnośnie produktów komplementarnych. Na przykład: gdy będziemy kupować perfum, system zaproponuje nam m.in. dezodorant, krem do golenia itp. Identyczna zasada będzie obowiązywała w przypadku innych produktów, takich jak książki, ubrania, obuwie itp. W przypadku wykorzystywania takiego rozwiązania, produkty uzupełniające dodaje się najczęściej w kolumnie po prawej stronie lub pod prezentowanym produktem głównym.  Produkty komplementarne często są również proponowane w koszyku zakupowym. Klient może jeszcze w ostatniej chwili wybrać któryś z nich, jeśli stwierdzi, że jest on mu potrzebny. W takiej sytuacji, proponowane towary pojawiają się pod tymi dodanymi do koszyka. Kolejna możliwość, z której mogą korzystać właściciele e-sklepów, to proponowanie produktów w bardzo opłacalnych pakietach. Dla przykładu: Klient może zakupić cztery tomy danej książki w jednym pakiecie w cenie promocyjnej, co będzie dla niego o wiele tańszym rozwiązaniem niż kupowanie pojedynczo każdej z nich. 

Istnieje kilka powodów sukcesu sprzedaży krzyżowej w sklepach internetowych. Pierwszy to skłonność Klientów do kupowania emocjami. Jest to dobrze znane zachowanie konsumentów polegające na emocjonalnym kupowaniu nieplanowanego produktu.

Korzyści ze sprzedaży krzyżowej dla sklepów to:

  • zwiększone przychody,

  • zwiększone utrzymanie klienta,

  • poprawa jakości obsługi klienta,

  • głębszy wgląd w zachowanie klientów.

Klienci nie mają nic przeciwko oferowaniu im dodatkowych produktów, ale nie lubią czuć presji. Na przykład zamiast „Polecane:” możesz powiedzieć „Produkt, który może Cię zainteresować”. Choć ma to samo znaczenie, drugie zdanie pozwala klientowi dokonać wyboru, a pierwsze narzuca twoją opinię. 

 

Czy cross-selling jest skuteczny? 

Niektórym może się wydawać, że zachęcanie klientów do zakupu dodatkowych produktów może ich irytować. Okazuje się, że w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Sondaże, które przeprowadzono na reprezentatywnych grupach pokazują, że cross-selling wykazuje się bardzo dużą skutecznością. Najważniejsze jest jednak to, aby tę technikę stosować w swoim e-sklepie w sposób umiejętny. Najważniejsze jest, aby produkty komplementarne prezentować wtedy, gdy klient ma "otwarty portfel", czyli albo w trakcie wkładania produktów do koszyka lub na początkowym etapie składania swojego zamówienia. Właśnie wtedy klienta najłatwiej zachęcić do dodania następnych towarów do internetowego koszyka. Niezmiernie ważną kwestią jest oczywiście koncentrowanie się na jak najlepszym zaspokajaniu potrzeb klientów. Jeśli w naszym sklepie będą towary, których oni potrzebują, z pewnością będą skłonni wydać na zakupy o wiele więcej. 

 

Cross-selling - czy to kosztuje? 

Warto wiedzieć, że na cross-sellingu e-sklep tak naprawdę nic nie traci. W najgorszym przypadku Klient zakupi tylko to, co miał w koszyku na samym początku. Zaprezentowana w niniejszym artykule technika sprzedaży nie jest przesadnie nachalna - jest to tylko sugestywna propozycja do zakupienia dodatkowo produktów, które przydadzą się danemu Klientowi. Z tego względu cross-selling uważa się za jeden z najlepszych dostępnych sposobów na zmaksymalizowanie zysków osiąganych przez sklep internetowy oraz podniesienie jego rentowności.

 

Opublikowane w Marketing Optymalizacja Przez: Brygida Kesler

Czy influencer marketing się opłaca?  

Istnieje sporo sposobów na wypromowanie swoich towarów i usług. Jednym z nich jest influencer marketing - to forma marketingu, dzięki której przy niewielkich nakładach finansowych możliwe jest uzyskanie dużego rozgłosu. Jak jednak wygląda współpraca z influencerem i czy influencer marketing się opłaca? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule. 

 

Co oznacza pojęcie influencer marketing? 

Influencer marketing oznacza rozpoczęcie współpracy z osobą popularną, czyli tzw. influencerem, w celu promocji swojej marki albo produktu. To ostatnimi czasy bardzo popularny rodzaj marketingu. Influencerzy są znani dzięki społeczności, która jest nimi zainteresowana. Internet oraz social media umożliwiają również bardzo łatwe określenie np. produktów, których te osoby używają czy tego, do jakiej grupy wiekowej najbardziej trafia tworzony przez nich content. Z influencer marketingu mogą z pewnością skorzystać sklepy internetowe oferujące produkty dla osób w młodym wieku. Ponadto, jest to bardzo dobre rozwiązanie dla marek sprzedających konkretne rodzaju produktów takie jak na przykład ubrania skierowane do osób aktywnych fizycznie czy kosmetyki. 

 

8 kroków do prowadzenia skutecznych działań z zakresu influencer marketing. 

Przedstawiamy 8 kroków, które umożliwią Ci skuteczne prowadzenie kampanii z zakresu influencer marketingu. 

Krok 1: Zbuduj swoją markę

Wiele osób zapomina, że współpraca z influencerem powinna być traktowana jak każda inna kampania promocyjna. Właśnie dlatego, w fazie planowania takiej kampanii, warto zidentyfikować jej kluczowe elementy, m.in.:

Czas: Ustaw datę premiery i stwórz oś czasu realizacji kampanii przed uruchomieniem.

Wiadomości: Wybierz dwa do trzech kluczowych komunikatów do przekazania. Zbyt wiele wiadomości może przesycić kampanię i dezorientować odbiorców.

Docelowi odbiorcy: Określ platformy społecznościowe, na których Twój odbiorca spędza większość czasu. Zapewni to wybranie influencera o podobnej grupie odbiorców.

Budżet: Ustal budżet, aby zawęzić listę influencerów, z którymi możesz pracować. Sprecyzuj kwotę, którą wydasz na płatne media, zakupisz prawa do treści lub po prostu zainwestujesz w influencera.

Krok 2: Ustaw cele i KPI

Każda kampania powinna mieć cel. Przy jego formułowaniu, bądź konkretny i realistyczny. Cały czas pamiętaj o tym celu, aby każdy krok, który podejmiesz, przybliżał Cię do niego. 

Krok 3: Spójrz pod powierzchnię

Po ustaleniu celów, przypasuj do nich influencerów, którzy pomogą Ci w jego realizacji. Oprócz liczby obserwujących, analizuj także inne istotne czynniki:

Dane demograficzne obserwujących: Czy jest to grupa zgodna z Twoją z grupą docelową?

Zaangażowanie: Czy współczynnik zaangażowania obserwujących jest wysoki? Czasami zdarza się, że nawet przy dużej liczbie obserwujących, poziom ich zaangażowania jest niski. Taki influencer nie przyniesie korzyści Twojej marce. 

Komentarze: Jakiego rodzaju dialog prowadzą w reakcji na publikowaną przez influencera treść?

Treść: Czy tworzone przez influencera treści pomagą opowiedzieć Twoją historię?

Krok 4: Nawiąż osobisty kontakt z influencerem

Nawiązanie osobistego kontaktu z influencerem (np. zaproszenie go do biura), natychmiast zmienia waszą relację na bardziej osobistą. Co więcej, przełamuje lody i stopniowo buduje zaufanie. Tworzy także atmosferę prawdziwej współpracy. Swoją współpracę z influencerem zacznij od rozmowy z nim. 

Krok 5: Sprecyzuj oczekiwania w stosunku do influencera i komunikuj je

Gdy już załatwisz formalności, powiadom partnera o tym, czego oczekujesz od współpracy (liczba postów, rodzaj treści, tagi itp.). Pamiętaj, aby spełnić jego oczekiwania dotyczące tego, co oferujesz w zamian. Zmniejszy to ryzyko nieoczekiwanego kryzysu w czasie trwania kampanii. Gdy oboje dojdziecie do porozumienia, spiszcie wymagania w forme umowy.

Krok 6: Zsynchronizuj terminy wydarzeń w trakcie trwania kampanii z kalendarzem influencera

Ustalając konkretne terminy z influencerem, staraj się być elastyczny i wypracuj kompromis korzystny dla obu stron.  

Krok 7: Zaufaj influencerowi i traktuj go jak eksperta.

Jest to jeden z najbardziej krytycznych punktów, w którym współpraca z influencerami często kończy się kryzysem. W tym przypadku marki muszą być bardzo ostrożne. Nadmiernie delegując zadania influencerowi, zabijają prawdziwość i naturalność kampanii. 

Krok 8: Przejrzyj i zastanów się

Po zakończeniu kampanii, zmierz jej wyniki i sprawdź, czy osiągnąłeś swoje cele. Mierz wyświetlenia, kliknięcia, zaangażowanie, zasięg oraz poziom przychodów generowanych np. z kodu promocyjnego. 

 

Rozliczanie się w influencer marketingu

Jeżeli już zdecydowałeś się na reklamowanie swojej marki dokonując współpracy z influencerami, to powinieneś wiedzieć jak wygląda model rozliczeń w takim systemie sprzedaży. Najczęściej ustala się to indywidualnie z danym influencerem. Osoby, które mają mniejszy zasięg, często zgadzają się na reklamę w zamian za otrzymanie kilku reklamowanych towarów. Jeżeli natomiast ma to być promocja całego sklepu internetowego, to dla takiej osoby formą zapłaty za takie działanie może być rabat na ustalony procent na określony okres czasu. Można również szukać influencera poprzez platformę, jednakże wtedy już z góry wiadomo, jakie usługi powinny zostać wykonane i za jaką sumę pieniędzy. Należy pamiętać, że z tej kwoty prowizję zabierze platforma, lecz w przypadku jakichkolwiek problemów związanych z współpracą, można liczyć na jej pomoc. Współpracując z influencerami warto wiedzieć, że im większe mają zasięgi, to tym większej zapłaty mogą wymagać. Koszt danej usługi może być zależny od długości wpisu, ilości i rodzaju zdjęć, formy zaprezentowania towaru itp. 

 

Ważne kwestie dotyczące influencer marketingu

Decydując się na rozpoczęcie współpracy z influencerem, powinno się pamiętać o kilku ważnych kwestiach, m.in. aby:

  • Zachowaj całą korespondencję, najlepiej używając poczty e-mail. 

  • Nie ignoruj żadnych zadawanych przez influencera pytań.

  • Słuchaj jego sugestii oraz uwag, gdyż to on najlepiej wie, jak dotrzeć do swojej społeczności.

  • Dokładnie przedstaw swoje oczekiwania co do sposobu reklamowania produktu.

  • Staraj się mieć z nim dobre relacje, gdyż influencerzy mają spory zasięg i nawet ich jeden nieprzychylny wpis mógłby źle wpłynąć na reputację marki.

  • Określ wcześniej, ile pieniędzy jesteś wstanie przeznaczyć na kampanię marketingową.

  • Przemyśl, czy ta osoba będzie na pewno godnie reprezentować markę.

 

Czy warto zdecydować się na influencer marketing?

Na podejmowanie decyzji przez konsumentów w dużym stopniu wpływają opinie innych Klientów. Zatem jeżeli dany sklep internetowy albo produkt posiada sporo pozytywnych ocen, a co więcej, wystawia ją również osoba popularna i kreująca trendy, to możliwe jest zyskanie sporego rozgłosu w krótkim czasie i przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Poza tym, społeczność, która obserwuje daną osobę, nierzadko darzy ją sporym zaufaniem, co może mieć spory wpływ na osiągnięcie sukcesu związanego ze swoją reklamą. Influencer marketing umożliwia również budowanie świadomości marki, zwłaszcza podczas dłuższych współprac. Warto tworzyć rozbudowany content, który może być obecny nie tylko w social mediach czy na naszej stronie. Przy takich współpracach zalecane jest budowanie zasięgów, które mogą zapewnić dotarcie do wielu osób za pośrednictwem różnych portali i nie tylko. Podejmowanie współpracy z influencerami powinno być decyzją wcześniej przemyślaną. Nie zawsze spora liczba obserwujących osób jest gwarancją sukcesu. Wszelkie działania związane z promowaniem sklepu internetowego albo produktów powinny być podejmowanie po głębokiej i długiej analizie. Odpowiednio przeprowadzona kampania marketingowa razem z influencerami może pomóc odnieść sukces i zyskać nowych klientów. Warto również pomyśleć nad wdrożeniem długoterminowej kampanii bądź zatrudnieniem paru influencerów. 

Opublikowane w Marketing Świat Ecommerce Przez: Brygida Kesler

Prowadzenie fanpage’a marki na Facebooku. Poznaj najpopularniejsze wymiary grafik na Facebooku. 

Ponad 20 miliardy Internautów korzysta z Facebooka, czy to w prywatnie, czy służbowo. Ty też, jeśli zarządzasz sklepem internetowym, zapewne prowadzisz fanpage marki, na którym reklamujesz swoje produkty. W związku z tym, na pewno dosyć często dodajesz różnego rodzaju zdjęcia lub grafiki. Być może prowadzisz też kampanie reklamowe dla swoich produktów. Aby ułatwić Ci pracę z Facebookiem, w jednym miejscu, publikujemy najpopularniejsze wymiary grafik na Facebooku. 

 

Zdjęcie profilowe. Miejsce na logo sklepu.

Zdjęcie profilowe to jeden z najważniejszych elementów graficznych umieszczanych na Facebooku. Jest on od razu widoczny dla osoby, która wchodzi na dowolny fanpage. Właśnie dlatego, administratorzy fanpage’y umieszczają w miejscu zdjęcia profilowego logo marki. Twórcy platformy sugerują, aby grafika, którą chcesz umieścić w polu zdjęcia profilowego miała wymiary 180 x 180 pikseli. Jednak najlepszą praktyką jest dodawanie fotografii w większych wymiarach np. 320 x 320 pikseli. Facebook automatycznie przeskaluje przesłane przez Was zdjęcie do odpowiadających standardom platformy rozmiarów, jednak grafika zyska znacznie lepszą jakość, niż w przypadku gdybyście zdecydowali dodać obraz o mniejszych parametrach.

Zdjęcie w tle. Powiedz więcej o swojej marce.

Główną funkcją zdjęcia w tle jest poinformowanie potencjalnego odbiorcy o tym, czym zajmuje się dana firma lub o czego dotyczy dany fanpage. Jego rozmiar nie powinien przekraczać 1MB. Choć widoczność tej grafiki na Facebooku ograniczy się do 820 x 312 pikseli, przygotuj zdjęcie w tle o większych wymiarach. Nasza rekomendacja to 1025 x 390. Najważniejsze elementy zdjęcia w tle umieść w jego centralnym punkcie. Dzięki temu będą one widoczne na urządzeniach mobilnych.

Infografika. Ciekawy posób na prezentację danych liczbowych.

Infografiki są grafikami o niestandardowych wymiarach. Najczęściej boki takiej ilustracji są projektowane w stosunku 3:2. Kiedyś niemożliwe było wyświetlanie zdjęć o takich wymiarach na Facebooku, w doskonałej jakości. Jednak twórcy platformy, wyszli naprzeciw fanom tego typu obrazków. Grafiki o takim stosunku boków nadal podlegają kompresji, ale wyświetlane są prawidłowo. Nie są ucinane i pomniejszane. Dodając infografiki, wciąż należy pamiętać o tym, aby waga przesłanego obrazu nie przekraczała 1 MB

Zdjęcie do wydarzenia. Zachęć użytkowników do wzięcia w nim udziału.

Właściciele kont biznesowych na Facebooku, takich jak, np. fanpage sklepu, w celu pozyskania klientów i dodarcia do większego grona odbiorców, często organizują różne wydarzenia promujące ich markę. Platforma umożliwia tworzenie wydarzeń, w których mogą brać udział liczne osoby. Jednak, aby taka oferta stała się atrakcyjna, powinna być zauważona w mgnieniu oka. Może to zagwarantować dobrze dobrane zdjęcie do wydarzenia. Najlepiej, gdy grafiki dodawane do wydarzeń mają rozmiar 1200 x 625 pikseli. Wówczas idealnie prezentują się na okładce wydarzenia i nie ruszają się, jak w przypadku wymiarów proponowanych przez twórców Facebooka, które wynoszą 1920 x 1080 pikseli

Reklama karuzelowa. Zakręć karuzelą produktów ze swojego sklepu. 

Facebook zaleca, aby zdjęcia, które mają znaleźć się w reklamie karuzelowej, miały wymiary 600 x 600 pikseli. Jednak, jeśli waga obrazu nie przekracza 1 MB, lepiej wybrać taką fotografię, która posiada większe wymiary, np. 1080 x 1080 pikseli. Pozwoli to na uzyskanie lepszej jakości zdjęcia zamieszczonego na powierzchni reklamowej, które i tak zostanie przeskalowane do mniejszych kwadratów.

Grafiki do Facebook Ads. Promuj swój biznes używając prawidłowych grafik! 

Rekomendowanymi wymiarami grafik do Facebook Ads, których celem jest osiągnięcie konkretnego celu, np.: konwersji lub ruchu są: 1200×628 lub 1080×1080 pikseli Takie reklamy wyświetlane są zarówno w głównym facebookowym feedzie, jak i w prawej kolumnie. Odrębnym rodzajem reklam są te na pozyskanie większej ilości polubieni fanpage’a. Facebook rekomenduje dla nich wymiar 1200 x 444 pikseli. Nasza rekomendacja to: 1200×628 lub 1200x1200 pikseli.

Zdjęcie do posta

Istnieje kilka rodzajów zdjęć do posta, które można umieścić na Facebooku. Najpopularniejsze są fotografie poziome, które powinny mieć wymiary 1200 x 900 pikseli. Kolejnym wariantem są, zyskujące coraz większą popularność, ilustracje pionowe charakteryzujące się rozmiarem wynoszącym 640 x 960 pikseli. Można również dodawać posty w kształcie kwadratu. Fotografie tego typu powinny mieć parametry równe 1200 x 1200 pikseli

Opublikowane w Marketing Świat Ecommerce Przez: Darius Iusan

Twoi Klienci kupują oczami. Jak zrobić idealne zdjęcie produktowe do sklepu internetowego? 

W dobie stale rozwijających się technologii i powszechnego dostępu do Internetu wszystko mamy niemalże na wyciągnięcie ręki, a zakupy na odległość cieszą się niesłabnącą popularnością. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się zatem wkroczyć do wirtualnej rzeczywistości i stanąć do walki o konsumenta. Jak jednak wyróżnić się na tym zatłoczonym rynku i zwrócić wzrok Klientów właśnie na oferowane przez siebie artykuły? Z pomocą może przyjść fotografia produktowa. Dowiedz się, jak zrobić idealne zdjęcie produktowe do sklepu internetowego. 

 

Jak przyciągnąć wzrok Klienta? Doskonała prezentacja produktów w sklepie internetowym. 

Internet wydaje się być źródłem nieograniczonych możliwości. W ciągu kilku chwil można zrobić zakupy bez konieczności wychodzenia z domu, do czego wystarczy zaledwie parę kliknięć. Można przypuszczać, że wszystko jest na wyciągnięcie ręki, ale w przypadku zakupów dokonywanych w sieci, Klienci nabywają towar nie poprzez dotyk, a kierując się wzrokiem. Oczy prowadzą Klienta w stronę konkretnego produktu i to jest aspekt kluczowy dla każdego sprzedawcy. Jak przyciągnąć wzrok Klienta? Jak zaprezentować swój produkt w sklepie internetowym, aby nie można było przejść obok niego obojętnie? 

 

Zdjęcia packshotowe – jak zrobić? Postaw na profesjonalne zdjęcia produktowe! 

Zdjęcia packshotowe mogą być wykorzystywane:

  • w Internecie, 

  • na stronach firmowych, 

  • w sklepach internetowych 

  • jako element mailingu. 

 

Na czym polega zrobienie profesjonalnego zdjęcia typu packshot?

Profesjonalne zdjęcia produktowe typu packshot są kluczowym elementem niemalże każdej kampanii reklamowej. Zazwyczaj wykonywane są przez profesjonalnego fotografa w pełni wyposażonym studiu fotograficznym.

Jednolite neutralne tło, wyraziste ale realne kolory, podkreślona faktura, jakość wykonania fotografowanego produktu, to cechy zdjęć uzyskanych w sesjach packshot. Zdjęcia składają się z kompozycji, podkreślających ekskluzywność produktów. Ich zadaniem jest ukazanie wszystkich detali przedmiotuZdjęcia packshot wykorzystywane są w sklepach internetowych, gazetkach konsumenckich, reklamach prasowych, na bilbordach, banerach reklamowych.

Produkty na takich zdjęciach sprawiają wrażenie trójwymiarowych i umieszczone są na jednolitym neutralnym tle. Robi się je aparatem umieszczonym na statywie - zazwyczaj z wykorzystaniem białego podłoża lub namiotu bezcieniowego. Taki rodzaj fotografii produktu uwydatnia realne kolory, fakturę i detale.

Kolejnym typem fotografii produktowej są zdjęcia packshotowe 360 stopni.  Dzięki tego typu zdjęciom, Klient ma szansę spojrzeć na produkt z każdej perspektywy. Jedna sekwencja może zawierać od 12 do nawet 230 zdjęć. Sekwencję można ułożyć w interaktywną prezentacje lub animowany GIF za pomocą specjalnego oprogramowania.

Czy do zdjęć packshotowych potrzebujesz bardzo dobrego aparatu? Obalamy największy mit profesjonalnej fotografii produktowej. 

Posiadanie bardzo dobrego aparatu nie gwarantuje, że zrobisz dobre zdjęcia packshotowe. O wiele ważniejszym elementem tego typu fotografii jest oświetlenie, a także ustawienie jak najniższej wartości ISO. Do robienia zdjęć packshotowych przyda się także statyw, dzięki któremu będziesz wstanie ustawić dłuższy czas naświetlania. 

 

Dobrej jakości zdjęcia produktów w warunkach domowych. Co z oświetleniem? Zrób to sam! 

Podczas zakupów internetowych Klient większą uwagę skupia na atrakcyjnym przekazie wizualnym niż na opisie. Warto zatem dołożyć wszelkich starań, aby produkt przedstawić w jak najlepszym świetle. I to dosłownie. Światło należy do czynników nierozerwalnie związanych z fotografią. Fotografowany produkt musi być dobrze oświetlony. Wówczas, na zdjęciu widoczne są jego szczegóły, dzięki czemu konsument zyskuje pewność, że oferent niczego nie ukrywa. Dobrej jakości zdjęcia produktów można robić także w warunkach domowych.

 

Do fotografii produktowej wybieraj dobrze oświetlone miejsca! 

To konieczność. Ponadto, jeśli dysponujesz nieco bardziej zaawansowanym sprzętem fotograficznym, możesz chociażby poprzez wydłużenie czasu naświetlania lub zwiększenie czułości ISO lepiej doświetlić zdjęcie. Trzeba jednak pamiętać, że im wyższe ISO, tym więcej na zdjęciu można dostrzec szumów. Z kolei, w przypadku zastosowania dłuższego czasu naświetlania należy unikać jakichkolwiek drgań aparatu, gdyż to również rzutuje na jakość zdjęcia i końcowy efekt.

 

Tło w fotografii produktowej. Rodzaje teł – jak dobrać najlepsze? 

Podczas robienia zdjęć produktowych należy zadbać o otoczenie, w jakim produkt będzie się znajdował. Leżące w oddali brudne skarpetki czy majaczące na horyzoncie niepozmywane naczynia na pewno nie będą atrakcyjnym dodatkiem do oferowanego towaru. Zatem w fotografii produktowej warto postawić na jednolite, jednobarwne tło, co od razu wyeliminuje ryzyko wystąpienia w kadrze niepożądanych elementów otoczenia. W takiej sytuacji nic nie będzie odwracało uwagi od produktu, będącego przecież bohaterem sesji i królem ujęcia. 

Popularne rodzaj teł fotograficznych:

  • tło kartonowe (Papierowe)

  • tło polipropylenowe

  • tło z agrowłókniny

  • tło flizelinowe

  • tło winylowe

 

Tło fotograficzne ze zdjęć (ze scenerią).

Nie jest jednak powiedziane, że tylko neutralne tło zapewni sukces. Można bowiem postarać się o tło z tematyczną scenerią, która również mocno przemawia do odbiorców. Apetyczne ciastko ustawione na czystym, kuchennym blacie z uporządkowanymi akcesoriami do pieczenia na drugim planie, leżąca na trawniku psia zabawka z widokiem na biegającego w oddali szczęśliwego czworonoga czy skrzynka z narzędziami znajdująca się w warsztacie, w którym praca wre, to tylko przykłady zastosowania tła pasującego do sprzedawanego artykułu. Produkt z otoczką muszą bowiem współpracować. Wskazana jest jednak ostrożność. Cały czas w centrum uwagi musi się przecież znajdować produkt, a ten efekt uzyskamy skupiając ostrość na towarze i stosując, jeśli sprzęt fotograficzny pozwala, małą wartość przysłony, dzięki czemu tło będzie rozmyte, a to, co chcemy wyeksponować, wyraźne.

 

Sfotografuj produkt ze wszystkich stron! Daj Klientom możliwość zobaczenia całości! 

Dobre zdjęcie produktu to za mało. Zdjęć powinno być więcej niż jedno. Konsumenci cenią sobie możliwość obejrzenia produktu ze wszystkich stron, ponieważ pozwala im to stwierdzić, czy oferta spełnia ich oczekiwania. Warto zaprezentować towar z przodu, z boku, z tyłu, pod wieloma kątami, z bliższej i dalszej odległości lub w różnej konfiguracji, o ile specyfika produktu to umożliwia. Nie tylko fotografie całego obiektu warto zamieszczać. Mając do czynienia z interesującymi detalami, należałoby je uwidocznić, wykonując zbliżenie właśnie na konkretny szczegół. Ponadto, jeśli towar występuje w różnych wariantach, trzeba dać konsumentowi szansę na zapoznanie się również z pozostałymi wersjami produktu.

 

Obróbka graficzna zdjęcia. Wykorzystaj profesjonalny program graficzny.

Zdjęcie wykonane i co dalej? Zanim umieścimy fotografię w Internecie, musimy przeanalizować, czy nie wymaga obróbki graficznej. Wystarczy niewielka pomoc programu graficznego przeznaczonego w tym właśnie celu, by wzmocnić przekaz. Kadrowanie pomoże nadać zdjęciu pożądany kształt i pozbyć się z kadru niechcianych elementów, kontrast jeszcze bardziej wyeksponuje towar na tle otoczenia, a drobna korekta kolorystyczna uczyni barwę bardziej interesującą. Decydując się na wsparcie w postaci programów dedykowanych dokonywaniu korekt, należy zachować rozsądek i umiar. Poprawki mają bowiem jedynie podkreślić walory, sprawić, by towar był bardziej przyjemny w odbiorze, ale nadal zgodny z rzeczywistością.

 

Buduj pozytywny wizerunek z fotografią produktową! Korzyści z profesjonalnych zdjęć produktów. 

Istotne jest przecież, aby produkt korzystnie zaprezentować, nie tracąc przy tym swojej wiarygodności. Kupujący musi wiedzieć, co zamawia, a otrzymanie przez niego towaru zgodnego z tym, co obserwował w sieci, stanowi fundament podczas budowania zaufania i pozytywnego wizerunku. Zadowolony nabywca z chęcią ponownie dokona zakupu, poleci sprzedającego innym, podzieli się pozytywną opinią w Internecie. Marketing szeptany we współczesnych czasach ma bowiem wielką moc i trzeba mieć to na uwadze. Fotografia produktu to zatem zalążek procesu kreacji wizerunku sprzedawcy i jego podejścia do biznesu. Oczywiście istnieje również opcja zlecenia wykonania zdjęć profesjonalistom, znającym tę branżę od podszewki i potrafiącym zastosować niestandardowe mechanizmy, które osobom niezaznajomionym z zaawansowaną fotografią produktową są obce. Prezentacja produktu w formie obrotu o 360 stopni, pokazanie mody na manekinie typu ghost, zastosowanie namiotów czy stołów bezcieniowych, statywów lub lamp studyjnych niewątpliwie świadczą o przewadze profesjonalistów nad amatorami, ale ten wariant wiąże się również z dużymi kosztami. Niezależnie jednak od tego, jaką drogą ostatecznie będziemy podążać, trzeba zachować spójność w działaniu i jednolity charakter prezentacji.

Opublikowane w Marketing Dobre rady Optymalizacja Przez: Darius Iusan

Content w email marketingu. Jak tworzyć skuteczną treść do kampanii mailingowych? 

Chcesz wiedzieć, jak przygotowywać content w email marketingu? Zastanawiasz się, jak powinien wyglądać newsletter i jakie treści powinny się w nim znaleźć? Zacznij tworzyć skuteczny content do kampanii mailingowych. Zastosuj się do naszych wskazówek i zwiększ skuteczność Twoich działań o 100%!   

 

Czy warto inwestować w e-mailing?

Statystyki mówią, iż z roku na rok wysyła się coraz więcej wiadomości mailowych. Przewiduje się, iż w 2022 roku będzie się ich pisało około 333,2 mld dziennie. Co z mailami firmowymi? Są one często tworzone i wysyłane, jednakże ich część bardzo często trafia do skrzynki ze spamem. Wszystko dlatego, że większość marek nadal nie umie skutecznie wykorzystać tej formy marketingu do prowadzenia pozytywnej komunikacji ze swoimi Klientami. Niektóre zaś z nich są ignorowane przez odbiorców bądź odbierane negatywnie. Czy zatem warto inwestować w e-mailing? Odpowiadamy – zdecydowanie, tak. Świadczą o tym wydatki na kampanie mailingowe. Według badań z 2016 roku, zwrot z inwestycji w e-mailing podniósł się z 30 funtów (za każdy 1 funt przeznaczony na takie kampanie) do 32,28 funtów.

 

Najważniejsze zalety kampanii mailingowych. Przedstawiamy te najważniejsze!

  • Kampanie mailingowe nie są drogie - w porównaniu do reklam radiowych czy telewizyjnych. 

  • Wysyłanie e-maili jest procesem szybkim - wystarczy, że przygotujesz odpowiednią treść, kreatywną i wzbogaconą np. o GIF-y czy grafiki.

  • Tworzenie maili to rzecz prosta - nie musisz prosić o pomoc grafików, wystarczy korzystać z przeznaczonych do tego celu narzędzi.

  • E-maile można pisać w dowolnym miejscu i czasie.

  • Kampanie e-mailingowe są przyjazne dla środowiska - nie potrzeba do tego papieru, a więc ratowane są drzewa.

 

Jak pisać e-maile, aby zachęcić odbiorców do ich czytania?

Choć może się wydawać inaczej, pisanie skutecznych e-maili nie należy do najłatwiejszych zadań. Jak jednak pisać e-maile, aby zachęcić odbiorców do ich czytania? Najważniejsza rzecz, o której powinieneś zawsze pamiętać, to tytuł e-maila. Tytuł jako pierwszy rzuca się w oczy odbiorcy. Warto zatem, żebyś odpowiednio go sformułował, aby nie wiadomość nie została przeoczona pośród innych e-maili w poczcie elektronicznej. Musisz również wiedzieć o tym, aby:

  • Wymyślać krótkie tytuły - według danych zbieranych na przełomie kilku ostatnich lat, najchętniej otwierane są maile o tytułach składających się z nie więcej niż 16 liter. Rzadziej trafiają one do folderu ze spamem.

  • Stosuj niewielkie elementy graficzne, takie jak emoji - odpowiednio wzbogacony tytuł będzie się z pewnością wyróżniał. Zwrócenie uwagi odbiorcy śmieszną emotikoną z pewnością pobudzi jego ciekawość i zachęci do odczytania całej wiadomości.

  • Personalizuj wiadomości oraz używaj apelatywnych zwrotów - sprawi to, iż zachęcisz swoich czytelników do konkretnego czynu. Dzięki temu poczują się oni wyjątkowo. Lecz oprócz grzecznościowego zwrotu z użyciem imienia i nazwiska danej osoby, warto też wiedzieć, że jeżeli ma się dostęp do innych jego danych to warto i z tego skorzystać. Przykładowo, jeżeli dysponujesz datą urodzenia swoich klientów, to pamiętaj o wysyłaniu urodzinowych maili.

  • Pamiętaj o pre-headerze - czyli fragmencie wiadomości obecnej pod tytułem wiadomości. Powinno być w niej zawarta sugerowana treść wysłanego maila oraz jasne określenie działania, do którego jest wzywany odbiorca. Warto sprecyzować to w sposób krótki, ale konkretny.

Czego jednak nie warto robić? Przede wszystkim nie nadużywaj Caps Locka. Odbiorca może to źle odebrać. Oprócz tego, pisanie w ten sposób dodatkowo utrudnia czytanie wiadomości.

 

Folder spam - co zrobić, aby Twój e-mail tam nie trafił?

Wystarczy wiedzieć kilka rzeczy, aby nie trafić do folderu spam. Jeżeli się tego obawiasz, to:

  • Zamieniaj załączniki na linki - przeciwspamowe filtry znacznie częściej wynajdują wiadomości, które posiadają załączniki i określają je jako wiadomości potencjalnie niebezpieczne bądź niewartościowe.

  • Nie używaj Caps Locka oraz wykrzykników w tytule - takie wiadomości są często przechwytywane przez filtry i definiowane jako zbędne dla odbiorców.

  • Nie kombinuj z różnymi czcionkami oraz kolorami w jednym mailu - zadbaj o to, aby wysyłane przez Ciebie wiadomości były możliwie jak najprostsze. Oczywiście wskazane jest dodanie dodatkowego koloru, jednak nie warto przesadzać. Najlepiej jest używać nie więcej niż dwóch barw oraz krojów czcionek w jednym mailu. Jeżeli zależy Ci na zwróceniu uwagi odbiorcy, dodaj do wiadomości obrazek albo GIF.

 

Idealna wiadomość mailowa 

Jeżeli chcesz napisać idealny e-mail, to nie istnieje na to żaden klucz. Jeżeli by tak było, każdy by tworzył wiadomości w taki sam sposób. Komunikacja e-mailingowa marek jest zróżnicowana. Ma to jednak swoje zalety - maile nie są monotonne. Co więcej, możliwe jest próbowanie różnych rozwiązań i sprawdzanie, które z nich przyciąga najwięcej odbiorców.

Opublikowane w Marketing Dobre rady Świat Ecommerce Przez: Darius Iusan

Tworzenie profesjonalnej informacji prasowej. Jak wzbudzić zainteresowanie dziennikarzy i przyciągnąć media, na których Ci zależy!

 

Informacja prasowa jest po angielsku określana mianem „press release”. Wyrażenie to oznacza swoiste spoiwo, które łączy firmę ze światem mediów. Jeśli ma być ono trwałe, nie może być jedynie suchym przekazem informacji. Jak więc napisać profesjonalną  informację notatkę prasową? I jak sprawić, aby przyciągnęła ona zainteresowanie mediów, na których nam zależy? Odpowiedź znajdziesz poniżej. 


Zadbaj o idealną strukturę informacji prasowej. Co powinna zawierać? Jaki powinien być układ treści? 

Tak jak pozostałe formy komunikacji pisemnej w biznesie informacja prasowa powinna być skomponowana według pewnego logicznego toku. Warto podkreślić, że każdy element informacji prasowej jest niezwykle istotny i nie wolno go w żadnym stopniu bagatelizować. Co więc  powinna zawierać idealna struktura informacji  prasowej? 

  • Tytuł informacji prasowej powinien być angażujący i sugestywny na tyle, aby dziennikarz czuł potrzebę głębszego zapoznania się z treścią notatki. 

  • Począteklead – jest szalenie ważny. Sposób prezentacji treści w pierwszym akapicie powinien być na tyle atrakcyjny, aby wywołać w czytelniku głębokie zaciekawienie tematem notatki. Lead powinien także zawierać klarowną odpowiedź na cztery podstawowe pytania – co, jak, dlaczego i do kogo. 

  • Rozwinięcie notki prasowej powinno podkreślać znaczenie prezentowanego tematu. Dobrym pomysłem jest wzbogacenie treści cytatami znanych w danej branży mentorów. 

  • Podsumowanie – krótkie streszczenie najważniejszych myśli, 

  • Aktualna data oraz dane kontaktowe do osoby zajmującej się kontaktem z mediami.

 

Efektywna komunikacja z dziennikarzami. Dowiedz się jak zainteresować media swoimi produktami. 

Pisząc informację prasową skup się na najważniejszych informacjach produktowych, którymi chcesz zainteresować media. Pomóc w tym może nie tylko odpowiedni język, ale przede wszystkim starannie dobrane zdjęcia konkretnego produktu lub usługi. Pytanie „jak?” zawarte we wstępie jest także newralgiczne. Powinno ono dotyczyć nie tylko formy prezentacji treści (na przykład artykuł w prasie drukowanej lub w oficjalnym serwisie on-line), ale także bardziej subtelnych niuansów. Czy w ramach informacji prasowej zamieścimy zdjęcia produktów? Czy potrzebne są nam wypowiedzi ekspertów? Jeśli tak – to w jakim kontekście je umieścimy? Nie sposób pominąć także pytania „dlaczego?”. W przypadku tej kwestii niezwykle istotne jest odcięcie się od czysto emocjonalnego przywiązania do wybranego produktu lub usługi. Zdobycie uwagi dziennikarzy w czasach powszechnego zalewu impulsów informacji nie jest łatwe. 

Storytelling w służbie informacji prasowych. Stwórz angażującą historię o swoich produktach! 

Świetnym pomysłem, który z pewnością pomoże w komunikacji z mediami jest storytelling. Stwórz angażującą historię o swoich produktach, a potem wpleć ją do informacji prasowych, które wysyłasz! Może to być np. historia dotycząca powstania konkretnego produktu. Można pokusić się także o nakreślenie kulis kooperacji z osobą, która brała udział w projektowaniu kub wprowadzaniu produktu na rynek i która w swojej branży cieszy się niezwykłą estymą. 

 

Baza kontaktów do dziennikarzy. Wysyłaj informacje prasowe do właściwych osób. 

Odpowiedź na ostatnie pytanie „do kogo”, uzależniona jest od rodzaju branży, w jakiej działa organizacja. Warto w tym celu stworzyć sobie bazę kontaktów do właściwych dziennikarzy zainteresowanych tematami związanymi z branżą, której dotyczą nasze produkty. Zawieranie takich kontaktów nie jest łatwe. Jeśli zależy nam na wsparciu jakiegoś konkretnego portalu lub magazynu drukowanego, warto postarać się o ekskluzywny materiał, w ramach którego udzielimy osobie reprezentującej konkretną markę prasową specjalnego, niepublikowanego nigdzie indziej wywiadu lub dostarczymy do prezentacji ekskluzywne, pieczołowicie wyselekcjonowane zdjęcia.


Zwięzłość i konkretność. Poznaj najważniejsze cechy dobrej informacji prasowej. 

Nie warto pisać rozwlekłego elaboratu przepełnionego barwnym słownictwem reklamowym. Najważniejszymi cechami dobrej informacji prasowej jest zwięzłość i konkretność. W przypadku notatki prasowej trzeba zadbać o prostotę wypowiedzi – język powinien być komunikatywny, natomiast sama objętość artykułu powinna zmieścić się na maksymalnie jednej stronie A4. Warto zadbać także, aby nasza notatka prasowa zawierała konkretne dane, m.in. terminy, liczby i wykresy.



Opublikowane w Marketing Świat Ecommerce Przez: Darius Iusan

Jak reklamować sklep internetowy? Zdradzamy trzy najważniejsze filary skutecznej reklamy w Internecie. 

Prowadząc sklep internetowy nie możesz zapominać o skutecznej reklamie. Bez niej, sklep online szybko przestanie generować dochody, a zacznie przynosić same straty. Jak jednak reklamować sklep online skutecznie? O czym nie wolno zapomnieć? Zdradzamy to w artykule. 

 

Kim jest Twój Klient? Dowiedz się, jak określić grupę docelową Twojego sklepu internetowego. 

Chcąc dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, można łatwo zapomnieć do kogo właściwie kierujesz swoją ofertę. Ruch na stronie będzie bezwartościowy, a zysk zerowy, jeżeli odbiorca nie będzie zainteresowany tą treścią. Podstawą jest określenie kto będzie Twoim głownym odbiorcą, jakie są jego oczekiwania i preferencje.

Stwórz strategię reklamy. Dowiedz się, jak Twoi Klienci spędzają czas w Internecie? 

Zacznij od stworzenia dobrej strategii reklamowej. Sprecyzuj, które miejsca odwiedzają Twoi Klienci w Internecie: 

  • ile mają lat, ile zarabiają, ile wydają na zakupy w sieci itp. 

  • co kupują w Internecie? 

  • jakie blogi czytają? Gdzie szukają opinii o produktach? 

  • gdzie sprawdzają newsy? 

  • na jakich portalach społecznościowych mają konta? 

  • Ile czasu spędzają w sieci na rozrywce: oglądanie filmów, granie w gry, oglądanie filmów na YouTube itp. ? 

Te oraz wiele innych czynników określają kim jest Twój Klient, a także podpowiadają Ci, który kanał w Internecie najlepiej wykorzystać. Jeśli chcemy stworzyć mechanizm reklamy, który przyciągnie potencjalnych klientów, należy podejść do tego tematu z konkretnym planem działania. Poza konkretną grupą docelową, która ma stanowić bazę naszych zarobków, nie można zapomnieć także o użytkownikach jednorazowych, którzy nie są związani z branżą, a zakupu dokonują sporadycznie.

 

Zadbaj o pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach internetowych. Jak znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google? 

Prowadząc sklep internetowy warto pamiętać przede wszystkim o tym, że niezależnie od tego jak niszowy biznes byśmy prowadzili, to na rynku zawsze znajdzie się konkurencja. Jest to ważny element, bowiem zależy od tego poziom cen w naszym sklepie. Badanie rynku i sprawdzanie cen konkurencyjnych jest kluczową sprawą jeśli chcemy zachęcić konsumentów, aby dokonali zakupu u nas. Nikt nie lubi przepłacać, jeśli ten sam towar w innym sklepie internetowym może znaleźć w niższej cenie. Jednym z ważniejszych elementów reklamy sklepu internetowego, który będzie przynosił wymierne korzyści i zdecydowanie zwiększy ruch na stronie, to pozycjonowanie naszego sklepu online. Opisy produktów w nim oferowanych z jednej strony powinny być rzeczowe i zawierać merytoryczną wiedzę przydatną klientowi. Z drugiej zaś strony koniecznym jest odpowiednie nasycenie tekstu frazami kluczowymi, czyli słowami, które często wpisywane są w różnego rodzaju wyszukiwarki internetowe. Im nasz sklep będzie pokazywał się wyżej w wynikach wyszukiwania, tym istnieje większe prawdopodobieństwo, że właśnie w tę stronę kliknie konsument.

 

Prowadź newslettery i zamawiaj artykuły sponsorowane. Czy pomogą Ci w promocji sklepu internetowego? 

Warto zadbać także o artykuły sponsorowane, które będą promować sklep internetowy na forach czy blogach. Tego rodzaju treści promocyjne warto umieszczać także na grupach w sieci zrzeszających osoby zajmujące się konkretną branżą. Istnieje wówczas duże prawdopodobieństwo, że do naszego sklepu trafi ktoś zainteresowany konkretnym asortymentem, który oferujemy. Następnie warto pomyśleć także o zapleczu mailingowym i prowadzeniu newslettera. Reklamy rozsyłane w ten sposób są dosyć agresywną formą promocji, nie mniej jednak przynoszącą wymierny rezultat, bowiem zwiększają skutecznie ruch na stronie. Coraz więcej klientów ma szansę dowiedzieć się o ofercie sklepu.

Opublikowane w Marketing Świat Ecommerce Optymalizacja Przez: Darius Iusan

Social media w promocji i reklamie firm mają ogromne znaczenie, a ich rola zwiększa się każdego roku. Marketing Internetowy to nie tylko pojedyncze wpisy na FB, filmy na YouTube, czy marketing szeptany. To przede wszystkim, regularne budowanie relacji z internetową społecznością marki sklepu - także na Instagramie. Jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie i jakie korzyści przynosi promowanie sklepu online w social media? Odpowiadamy na te pytania w artykule. 

 

Korzyści z działań marketingowych w social mediach.

Dużą zaletą reklamy w social mediach jest to, że dzięki nim mamy szanse jak nigdzie indziej dotrzeć bezpośrednio do odbiorców naszej marki. Co więcej możemy wymienić z nimi opinie, doświadczenia, poznajemy ich odczucia, co do jakości i użyteczności oferowanych usług i produktów. Szczególną rolę w działaniach promocyjnych firm odgrywają social media, które generują prawie połowę ruchu na stronach e-commerce. Bardzo ciekawym kanałem social media jest Instagram, który bazuje głównie na stronie wizualnej oraz na krótkich wpisach. Użytkownicy nawiązują kontakty, komentują swoje zdjęcia, filmy i wpisy, mogą się obserwować i polubić. Im więcej followersów na konkretnym koncie tym większy możemy mieć zasięg reklamy. Instagram jest dostępny w większości modeli telefonów, a  zdjęcia lub filmiki można udostępniać na Facebooku. Działania marketingowe na Instagramie mogą przynieść sklepowi wymierne korzyści, gdyż zasięg tego kanału jest gigantyczny. Według statystyk korzysta z niego co trzeci człowiek na ziemi.

 

Followersi na Instagramie - jak ich przyciągnąć? Dobrze dopasowane hashtagi to pierwszy krok do sukcesu.

Firmy mogą zwiększyć zasięg dzięki płatnej reklamie na Instagramie, jednak można zwiększyć ruch na koncie samodzielnie stosując kilka sprawdzonych zasad. Pierwszą bardzo ważną zasadą, aktywności na Insta jest odpowiednie dobranie hasztagów opisujących publikowany przez Ciebie kontent. Każdy z nich rozpoczyna się symbolem „#”, po którym występuje konkretne słowo lub wyrażenie. Bardzo istotne jest odpowiednie dobranie hasztagu, ponieważ w ten sposób możesz generować naturalny ruch na koncie. Tematyka dopasowanych hashtagów powinna korespondować z tym, co przedstawia zdjęcie lub film. Doskonałą metodą dla sklepu internetowego jest oznaczenie zdjęć w taki sposób, aby kojarzyły się z marką oraz kategoriami produktów, które promują. Optymalna liczba to 12-18 tagów. Ważne jest, aby użyte przez Ciebie hashtagi przyciągnęły jak najwięcej potencjalnych followersów. W związku z tym, wśród dodanych hashtagów powinien znaleźć się choć jeden z tych najbardziej popularnych. TOP 100 hasztagów znajdziesz klikając tutaj. Poza tym, musisz koniecznie sprawdzić czy wybrany przez Ciebie hasztag nie jest zbanowany, ponieważ użycie go może doprowadzić do sytuacji, w której post zobaczą tylko nasi obecni followersi na Instagramie. 

 

Bądź aktywnym użytkownikiem  - social media to interaktywny rynek.

Podstawą działania wszystkich social media, w tym Instagrama jest regularna aktywność użytkowników. Konto musi być prowadzone systematycznie, zawierać nowe informacje i zdjęcia. Sam, poruszaj się po kontach innych użytkowników, obserwuj i komentuj. Wybieraj takie konta, które mają popularne hasztagi, nowe posty i zdjęcia, które łączą się z tematyką konta. Poświęcaj odpowiednią ilość czasu na prowadzenie Instagrama. To z całą pewnością wcześniej lub później zaprocentuje. Odpowiadaj na komentarze innych użytkowników.  Dodaj innych do obserwowanych, mając na uwadze ograniczenia jakie nałożył Instagram w ilości dodawanych kont. Na Instagramie zasada wzajemności przekłada się na zwiększenie zasięgu.

 

Zadbaj o dobrej jakości zdjęcia i powiąż ze sobą konta w social media. 

Instagram bazuje na przekazie wizualnym. Zdjęcia powinny być dobrej jakości i interesujące. Zdjęcia firmowe powinny sprawiać wrażanie nieco nieformalnych - mogą być to uchwycone w kadrze chwile z codziennego dnia w pracy, np. ujęcie z przygotowywania produktów do wysyłki, z zebrania w biurze itp. Pokaż sklep z prawdziwej strony, pozytywnie ale bez przesadnego upiększania rzeczywistości. Idealnie by było, żeby profil firmowy na Instagramie miał swój własny i niepowtarzalny styl. Dobrze mieć przemyślną strategię działania i wizję tego jak ma wyglądać konto. Pamiętaj o powiązaniu kont social media odpowiednimi linkami. Na Facebooku zamieść link do konta na Instagramie. Tak samo na YouTube. Postępując w taki sposób zwiększasz zainteresowanie i masz szansę przyciągnąć kolejnych followersów. Prowadzenie konta na Instagramie jest bardzo angażujące, ale jest to również doskonałe wyzwanie dla pracowników marketingu. Tego rodzaju promocji nie należy lekceważyć tylko rozwijać i korzystać z możliwości jakie przynoszą dobrze prowadzone social media.

 

Opublikowane w Marketing Dobre rady Przez: Darius Iusan

Skuteczny temat mailingu

30.08.2019 15:53

Skuteczny temat mailingu. Jak zaprojektować temat e-maila do Klientów, aby został otwarty? 

 

Według badań, średnia otwieralność maili wynosi tylko ok. 18%. Właśnie dlatego, prowadząc kampanie email marketingowe, codziennie musisz walczyć o uwagę i zainteresowanie odbiorcy. Czynnikiem znacznie zwiększającym wskaźnik otwieralności jest temat malingu. Z tego artykułu, dowiesz się jak zaprojektować temat e-maila do Klientów, aby został otwarty.

Mailing jako skuteczny sposób komunikacji z klientem. Promuj i sprzedawaj za pomocą kampanii email marketingowych.

Rosnąca popularność mailingu nie powinna dziwić. Jest to bardzo skuteczny sposób na dotarcie do Klientów, budowę marki, a ogromnym plusem są niskie koszty. Nie wszystkie kampanie mailowe odnoszą sukces, problem dotyka głównie małych przedsiębiorców, którzy nie zawsze prowadzą kampanię w sposób profesjonalny. Mailing z założenia ma prowadzić do osiągnięcia konkretnego celu, jakim jest sprzedaż i promocja marki. Jest sposobem na przedstawianie klientom oferty. Obecnie rośnie popularność e-marketingu, stanowi on formę bezpośredniego marketingu. Dlaczego? Oto jego najważniejsze zalety.

Mocne strony kampanii mailingowych:

  • niewielkie koszty - dzięki użyciu poczty elektronicznej, nie trzeba ponosić wydatków związanych z drukowaniem katalogów z ofertami i wysyłką, w porównaniu do reklamy tradycyjnej, mailing wiąże się ze zdecydowanie niższymi kosztami,

  • szeroki zasięg - można wysłać nieograniczoną liczbę wiadomości do nieograniczonej liczby odbiorców, wysyłając maile również do osób znajdujących się poza granicami Polski,

  • prostota - stworzenie wiadomości e-mail nie wymaga szczególnych umiejętności, jest to prosta i wygodna forma docierania do klientów, a korzystając z odpowiednich narzędzi, można stworzyć ciekawą ofertę, która spotka się z uznaniem wśród odbiorców,

  • szybkość - możliwe jest wysłanie wiadomości do wielu odbiorców w krótkim czasie, ułatwiona jest również komunikacja z potencjalnymi klientami,

  • dostęp do danych statycznych - wykorzystując dostępne na rynku narzędzia, można w łatwy sposób ocenić skuteczność prowadzonej kampanii i monitorować reakcje odbiorców.

Cechy skutecznego mailingu. Jak przekonać Klienta, aby otworzył wiadomość?

Chociaż stworzenie wiadomości e-mail wydaje się czynnością bardzo prostą, aby wiadomość spotkała się z pozytywnym odbiorem, niezbędny jest spory wkład pracy i wykorzystanie wiedzy fachowej. Dla osób początkujących, stworzenie mailingu, który odniesie sukces, może okazać się dużym wyzwaniem. Należy zadbać o to, aby klient był przekonany o tym, że warto otworzyć wiadomość i poświęcić czas na jej przeczytanie, warto zajrzeć na stronę internetową i skorzystać z przedstawionej oferty.

1. Personalizacja nazwy nadawcy oraz odbiorcy.

Nazwa firmy, imię i nazwisko powinno znajdować się w polu nadawcy. Dobrze jest też umieścić w nazwie odbiorcy jego imię. Wiadomość staje się wtedy bardziej spersonalizowana, a klient ma wrażenie, że przedstawiamy ofertę przygotowaną specjalnie dla niego. Zabieg wymaga niewiele wysiłku, ale pozwala w łatwy sposób zdobyć przychylność odbiorcy. Warto również pamiętać, aby wykorzystywany przez nas adres mailowy posiadał profesjonalną nazwę.

2. Skuteczny temat maila. Zainteresuj Klienta treścią!

Temat maila, który się wyróżnia, jest inny od pozostałych odebranych e-maili, sprawia, że odbiorca jest zaciekawiony treścią i zdecyduje się odczytać właśnie tę wiadomość. Temat powinien zachęcać do działania, ukazywać korzyści i zaciekawiać. Oryginalny temat podwyższa wskaźnik otwartych wiadomości. Stworzenie tematu nie jest łatwym zadaniem, dobrze gdy zawiera w sobie najważniejsze informacje, a jednocześnie jest krótki, dzięki czemu przekaz jest czytelny dla odbiorcy. Należy również pamiętać o filtrach antyspamowych, które wiadomości zwierające w tytule określenia: gratis, promocja, za darmo, rabat, kwalifikują jako spam.

3. Treść i formatowanie wiadomości.

Długie teksty bez formatowania nie sprawdzą się, większość odbiorców nie przeczyta całej wiadomości, zwróci jedynie uwagę na wyróżniające się elementy. E-mail powinien więc być odpowiednio sformatowany, tekst dobrze jest podzielić na oddzielne bloki, ważniejsze kwestie można pogrubić, czy też użyć kolorowej czcionki do ich oznaczenia. Pierwszy akapit w skrócie musi opisywać temat wiadomości i zachęcić do dalszego czytania. Intrygujące tytuły akapitów, powiększone czcionki nagłówków, brak błędów w tekście - to wszystko zwiększa szanse, że klient przeczyta całą wiadomość.

4. Wezwanie do działania (Call To Action).

Każdy e-mail, który ma zachęcić klienta do zakupu oferowanych usług lub towarów, powinien zawierać tzw. CTA (Call To Action). Zastosowanie CTA ma na celu kliknięcie w link, który prowadzi np. na stronę internetową, ma zwiększać szansę na skuteczny mailing. Może przybierać różne formy: grafika, ikona, podkreślony tekst. Wszystko, co sugeruje odbiorcy, że ma kliknąć dany punkt, skąd następuje przekierowanie na odpowiednią stronę. Wykorzystując CTA można zachęcać do przeczytania całości artykułu, założenia darmowego konta, czy też do zakupu produktu.

Opublikowane w Marketing Świat Ecommerce Przez: Darius Iusan
// //