Etymologia słowa “robot” wywodzi się z dramatu literackiego czeskiego pisarza Karela Čapka "Uniwersalne Roboty Rossuma" z 1920 roku. Zadziwiające, że po upływie zaledwie stu lat, coś co dawniej było fikcją literacką, jest dziś naszą codziennością. Automatyzacja wkrada się już w każdą dziedzinę życia. Nie inaczej jest na rynku e-commerce. 

 

Źródło: hbrp.pl

Chatbot to program komputerowy, stworzony do prowadzenia dialogu z klientem online. W założeniu taki wirtualny asystent ma zastąpić żywego człowieka w procesie obsługi klienta. Chatbot nie potrzebuje snu ani dni wolnych, może porozmawiać z klientem o dowolnej porze dnia i nocy, i będzie odpowiadał natychmiastowo. W dodatku jest w stanie obsłużyć wielu klientów w tym samym czasie. To bardzo ważne czynniki przy sprzedaży internetowej, jesli decyzji klienta o zakupie oparta jest o komunikację ze sprzedawcą.

Statystyki pokazują, iż klienci sklepów online decydują się na zakupy wieczorami i w weekendy, poza standardowymi godzinami pracy sklepów. Twój sklep może być wyposażony w szczegółowe opisy produktów oraz stronę pytań i odpowiedzi. Jednak w prawdziwym życiu zdaża się, że odwiedzający albo nie docierają do treści, których potrzebują, albo mają dodatkowe pytania, ważące o decyzji zakupowej.

Klienci cenią także pomoc w wyborze produktów, zwłaszcza w sklepach z bogatą ofertą sprzedaży.   

Jeśli nie żyjesz pod kamieniem koncepcja chatbota na pewno nie jest Ci zupełnie obca - tak działają Siri, asystent Google'a czy Alexa. Technologie botów konwersacyjnych są nieustannie rozwijane, przy pomocy “machine learning” i sztucznej inteligencji. Dzięki temu boty mogą nie tylko opierać się na wgranej im bazie danych, lecz także stopniowo uczyć się na wykonanych już konwersacjach. Dodatkowo coraz bardziej rozwijane są funkcje spontanicznego generowania odpowiedzi (skrót z ang. NLG).

Funkcja i sposób udzielania odpowiedzi przez bota mogą być zróżnicowane pod kątem szczególnych oczekiwań klienta danej branży:

  • Bot informacyjny - odpowiadający na pytania klientów; 

  • Bot sprzedażowy - mający na celu doprowadzenie klienta do finalizacji zakupu; 

  • Bot doradczy - pomagający klientowi wybrać odpowiedni produkt z oferty; 

  • Bot remarketingowy - powiadamiający o promocjach, nowościach itp;

67015_4.jpgŹródło: interaktywnie.com

To jedynie kilka przykładów wykorzystania funkcji wirtualnego asystenta. Chatbot może być zaprogramowany tak, by wykonywać wszystkie powyższe funkcja na raz. Może także prowadzić bardziej “naturalną” konwersację, żartować czy zmieniać temat rozmowy. Można go także zaprogramować do działań up-sell i cross-sell, tak aby sugerował klientowi dodatkowe zakupy, pasujące do zapytania. Do innych popularnych funkcji należą także możliwość rezerwcji lotu czy hotelu, lub zamówienia jedzenia z restauracji, poprzez konwersację z botem własnie.

Zalety korzystania z Chatbota

Warto uświadomić sobie do jak szerokiej grupy odbiorców można dodtrzeć korzystając z bota. Szacunkowo pomiędzy 50 a 90% użytkowników aplikacji Messenger wchodzi w interakcję z chatbotami. Weźmy pod uwagę, że jedynie w Polsce jest aż 11 milionów użytkowników tej aplikacji. Poza tym boty notują znacząco wyższą klikalność reklam. Tradycyjne emaile newsletterowe zaliczją około 20%, podczas gdy bot ma około 80% skuteczności.

Taki chat może być też świetnym narzędziem optymalizacji sklepu. Dzięki zbieranym przez niego danym możesz analizować często występujące w zapytaniach problemy i wprowadzać usprawnienia. Dzięki personalizacji bot może też ratować porzucone koszyki, np. poprzez proponowanie klientom spersonalizowanych promocji, czy reagowanie na opuszczenie sesji.    

Co ciekawe, chatbotowi można nadać “osobowość”. W skład tego czynnika wchodzi styl udzielania przez niego odpowiedzi, unikalny język przez niego używany, oraz sposób prowadzenia rozmowy. Do utworzenia takiej tożsamości bota potrzebna jest dodatkowa baza danych, określająca różne generyczne odpowiedzi, pojawiające się w większości rozmów. Oryginalna osobowość asystenta może uczynić go bardziej atrakcyjnym dla odbiorcy. Ciekawym przykładem jest Funbot stacji 4funTV, który reaguje na przekleństwa. Został on wyróżniony w raporcie “Polskie Chatboty”, gdzie podkreślono że bot ten potrafi wykrywać nastawienie emocjonalne rozmówcy, oraz analizować historię konwersacji. 

 Funbot - chatbot z charakterem

Należy jednak pamiętać że chatbot to nadal robot, a nie żywy człowiek. To, jak dobrze sobie radzi zależy głównie od zdolności osoby programującej go. Jednak nawet ten najlepiej przygotowany - nie poradzi sobie jeśli nie będzie w stanie znaleźć odpowiedzi lub nie zrozumie pytania. Konieczne jest więc uzupełnienie jego działań realnym konsultantem, który może wkroczyć do akcji kiedy to potrzebne. Jeśli jakieś zadanie przewyższy możliwości bota - będzie on mógł odesłać klienta do kompetentnego pracownika. Proces włączenia chatbotu do e-sklepu powinien być dobrze przeanalizowany i dostosowany do specyfiki branży.  

 Grafika: chatbot-jak opisałbyś chatbota swojej babci? użytkownik-moja babcia nie żyje. chatbot - OK, dzięki za feedback...

Źródło: areuxperienced.me

Korzyści takiej innowacji to na pewno oszczędność czasu, ułatwienie kontaktu, odciążenie infolinii i wygoda klientów. Sztucznej inteligencji jest wciąż daleko do całkowitego wyparcia czynnika ludzkiego, jest to jednak nowatorskie i skuteczne narzędzie w komunikacji z klientem, które może przynieść realne zyski dla biznesu.

 

Opublikowane w Aktualności Dobre rady Optymalizacja Przez: Brygida Kesler

Jak co roku zbliża się najważniejsze wydarzenie w świecie handlu - Black Friday, czyli Czarny Piatek. W 2019 przypada on na 29 listopada. Choć moda na to Amerykańskie święto zakupowe do Polski przybyła niedawno, z roku na rok cieszy się rosnacą popularnością. Czy warto zaangażować Twój sklep internetowy w to wydarzenie? Jak się do tego przygotować? To ostatni dzwonek więc zapoznaj się z poniższym artykułem!

Dane statystyczne

Ze statystyk prowadzonych przez GfK w roku 2018 wynika, że już około 60% Polaków spotkało się wcześniej z okresleniem Black Friday czy Czarny Piatek. To znaczący wzrost w porównaniu do badań z roku poprzedniego, gdzie tylko nieco ponad 30% respondentów udzieliła odpowiedzi pozytynwnej. Według danych statystyczny Polak wydał w zeszłoroczny Czarny Piątek średnio 340 zł. Łączne wydatki Polaków na zakupy z tamtego dnia przekroczyły 2,3 mld złotych w skali kraju. Najwieksza popularnościa cieszyły się produkty z branż obuwniczych, odzieżowych, multimedia, elektronika, RTV i AGD.

Ponieważ jednak jest to nadal dość nowe zjawisko na polskim rynku, wiele sklepów internetowych decyduje się na przedłużenie wydarzenia na cały weekend, bądź nawet i cały tydzień. Podobne działania obserwowane są także na rynkach zagranicznych, gdzie Black Friday nierzadko jest zmieniany na Black Week. Do tego dochodzą podobnego typu wydarzenia w tym samym okresie – Cyber Poniedziałek (poniedziałek następujący po Czarnym Piątku, w tym roku 2 grudnia) oraz Dzień Darmowej Dostawy (10 grudnia).

Z powyższych faktów wynika jasno, że koniec listopada i początek grudnia są dobrą okazją do napędzenia sprzedaży i promocji Twojego sklepu internetowego. Aby jednak naprawdę zyskać – trzeba się dobrze przygotować. Jak?


1. Przygotuj swój sklep internetowy

Jednym z najważniejszych kroków jest przetestowanie całego procesu zakupowego. Ma to na celu wychwycić wszelkie problemy przed wzmożeniem się ruchu na stronie. Dobrą praktyką jest przygotowanie osobnej strony landingpage, przeznaczonej tylko ofercie promocyjnej. Tą stronę możesz powiązać ze stroną główną, np. poprzez dedykowany baner. Do produktów objetych promocją warto dodać etykiety informujące o obniżce. Można także włączyć specjalny pop-up do strony głównej.


2. Przygotuj magazyn

Produkt, który został zamówiony przez klienta, ale zabrakło go w asortymencie Twojego sklepu – to realna strata. Konsumenci nie lubią czekać na produkty, a ich zaufanie do marki spada. Niestety nie możesz dokładnie przewidzieć jak wiele z Twoich towarów sprzeda się w czasie trwania oferty. Najlepiej jest więc przygotować się poprzez zatowarowanie magazynu. Jeżeli np. z powodu małej przestrzeni, nie jesteś w stanie przechowywac dużej ilości towarów, warto rozważyć pomoc zewnętrznego partnera logistycznego.

3. Przygotuj kampanię marketingową

Kampania reklamowa jest niemal najistotniejszym elementem w przypadku Czarnego Piątku. Powinna ona zawierać działania na mediach społecznościowych oraz rozsyłanie emailowych newsletterów do klientów. Dobrą praktyka jest zapoznanie się treściami przygotowanymi przez Twoją konkurencję i liderów sprzedaży z poprzedniego roku. Ważne jest przygotowanie kilku oryginalnych, spójnych grafik i szablonów emaili. Można też wykorzystać rozwiązania takie jak gify, filmy czy memy. Wyróżnienie się na tle wielu ofert może nie być łatwe, dlatego warto to przemyśleć, zaplanowac i przygotować odpowiednio wcześniej. Kampanię w mediach społecznościowych można także rozpocząć z wyprzedzeniem np. poprzez odliczanie do rozpoczęcia oferty. Nie można też zapomnieć o hasztagach, które pomogą Cię odnaleźć łowcom promocji.

4. Przygotuj dobrą ofertę

Warto skupić promocję wokół jednego lub kilku produktów, dla których realnie możesz zminimalizować marżę, lub nawet sprzedać je zupełnie „po kosztach”. Warto powiążać produkty objęte promocją z innymi produktami o zachowanej wyższej marży, poprzez Sprzedaż krzyżową (cross-sell) lub Produkty powiązane (Related produkt). Na przykład, możesz objąć promocją cenową wiertarkę, ale zaproponować jako dodatkowy zakup zestaw wierteł, torbę na narzędzia i inne akcesoria, o zachowanej wyższej marży. Warto włączyć opcje Listy życzeń „Wishlist”, aby klienci mogli zapisać i przeanalizowac swoje
plany zakupowe, lub nawet zasugerować je komuś bliskiemu jako pomysł na prezent świąteczny. Rozważ również formy promocji typu „Drugi produkt 50% taniej” lub „2+1 gratis”. Jeżeli prowadzisz program lojalnościowy – dodaj np. bonusowe punkty.

5. Bądź uczciwy

Konsumenci nie są głupi, i nie dadzą się łatwo nabrać na nierzetelną ofertę. Mowa tu o pseudo-promocjach, polegających na podwyższaniu cen tuż przed wyprzedażą, by móc je obniżyć w dzień promocji, lub podawaniu nieprawdziwej, zawyżonej ceny „przed obniżką”. Nie jest to jednak dobre podejście – spostrzegawczy klient zorientuje się zanim jeszcze dokona zakupu. Zmniejsza to wiarygodność sklepu w jego oczach. Jeśli obniżka nie znika po upływie założonego czasu promocji i „wisi” w sklepie następne tygodnie – klienci również to zauważą, i będą czuli się oszukani. Zaufanie dla Twojej marki spadnie, a konsument, nawet jeśli kupi raz, nie zostanie lojalnym, powracającym klientem, i nie będzie polecać tego sklepu dalej. W rezultacie stracisz więcej, niż zyskasz na kilku odwiedzających, którzy dali się nabrać.

6. Zapewnij dobra relację posprzedażową

Tego typu obniżkom toważyszą zakupy spontaniczne. W koszyku klienta często lądują produkty, których nie planował kupić, ale zdecydował się na to pod presją oferty ograniczonej czasowo. Są jednak metody, aby pomóc Twoim odbiorcom w czasie „buyer's remorse”, czyli pozakupowych wyrzutów sumienia. Dobrym pomysłem jest email z podziękowaniem za dokonanie zakupu. Udostępnij też recenje innych zadowolonych użytkowników. Zachęć klienta aby sam zostawił opinie o pordukcie i usłudze. Upewnij się, że klient ma dostęp do wszystkich informacji na temat produktu, i że w razie wątpliwości może się z Tobą skontaktować. Koniecznie zadbaj o bezproblemowy system zwrotów i reklamacji. Warto też oferować możliwość śledzenia paczki. Pozytywne doświadczenie obsługi posprzedażowej zwiększy szanse na zdobycie lojalnych klientów, którzy wrócą po więcej.

Opublikowane w Aktualności Dobre rady Świat Ecommerce Przez: Brygida Kesler

140 wystawców, ponad 4000 zarejestrowanych gości, 34 prelegentów, i to wszystko wokół tematu ecommerce. To oczywiście warszawskie Targi eHandlu, które odbyły się 22 października 2019 roku w EXPO XXI. Na tak imponującym wydarzeniu nie mogło zabraknąć ekipy Zento! A jak było? Jest o czym opowiadać.

 

Targi rozpoczęły się równo o 9 rano. Pierwsi zainteresowani czekali już przed oficjalnym otwarciem. A my uwijaliśmy się by przygotować nasze stanowisko. Stoisko Zento przy samym wejściu głównym, choć dość skromne, cieszyło się zainteresowaniem odwiedzających. Mieliśmy przyjemność porozmawiać z wieloma fantastycznymi ludźmi i nawiązać nowe kontakty branżowo-biznesowe. Naszym odwiedzającym pokazywaliśmy wizualizacje, prezentacje i przykłady naszych wdrożeń. Opowiadaliśmy o mało jeszcze popularnym w Polsce SaaSie. Ale też słuchaliśmy.

 

A Targi eHandlu to świetna okazja, żeby zdobyć nową wiedzę. Znakomici specjaliści z zakresu ecommerce dzielili się doświadczeniami i pomysłami podczas swoich prezentacji. Grafik był napięty, gdyż prelekcje odbywały się równocześnie na 4 scenach, a na każdej tematyka była niezwykle zachęcająca. Wybór był więc ciężki. 

 

Było też co oglądać! Widzieliśmy wiele ciekawych stoisk. Każdy z wystawców przybył z bogata ofertą. Strefy networkingowe DPD i Googla były ciągle pełne ludzi, i zachęcały do nawiązywania nowych kontaktów. A skutek? Przegadane godziny i setki wymienionych wizytówek! Nie zabrakło interaktywnych atrakcji, nowych technologii, przekąsek i gadżetów. Było warto odwiedzić każde stoisko.

 

8 godzin targów minęło nam niczym pół godziny! I choć od wydarzenia dzieli nas już klika dni – my wciąż jesteśmy pod wrażeniem. I już nie możemy doczekać się następnej edycji!

Opublikowane w Aktualności Świat Ecommerce Przez: Brygida Kesler

Dowiedz się więcej o dropshippingu - wygodnym rozwiązaniu dla sklepów internetowych. 

Marzysz o prowadzeniu sklepu internetowego bez konieczności kupowania asortymentu? To możliwe! Idealnym rozwiązaniem dla Ciebie jest dropshipping. Jeśli nie jesteś pewien jak działa ten model biznesowy, zachęcamy do przeczytania naszego artykułu. Przedstawiamy w nim, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące dropshipping. 

 

Co to jest dropshipping? 

Jest to narzędzie integrujące sklep internetowy z zewnętrzną hurtownią. Dropshipping sprawia, że nie musimy już zastanawiać się nad tym, skąd pozyskać produkty - klientom dostarczy je zewnętrzny partner. Inwestując w dropshipping, możemy otrzymać nawet kilka tysięcy pozycji produktowych! 

 

Jak działa dropshipping? 

Najważniejszą zaletą dropshippingu jest połączenie sklepu internetowego z zewnętrzną hurtownią. Każdy, kto wybierze takie rozwiązanie, otrzyma automatyczny dostęp do ogromnej ilości produktów od danego dostawcy. Dodanie towarów na stronę e-sklepu jest banalnie proste. Zewnętrzne hurtownie dodają zazwyczaj jednocześnie opcję automatycznego importu danych z plikami poszczególnych produktów. Zintegrowanie sklepu z ofertą zewnętrznego dostawcy umożliwia niezwykle szybkie udostępnienie towarów do sprzedaży, szybką aktualizację cen oraz pozwala na stały monitoring popytu na poszczególne rodzaje produktów.  

 

Kto powinien z tego skorzystać? 

Dropshipping to model biznesowy, z którego skorzystają głównie osoby rozpoczynające przygodę w e-commerce. Dlaczego? Takie osoby najczęściej nie posiadają jeszcze kontaktów z dostawcami towarów. Jest to także doskonałe rozwiązanie dla wszystkich tych, którzy chcieliby rozpocząć swój własny biznes w internecie, jednak nie wiedzą jeszcze, jakie towary chcieliby w nim sprzedawać. Rozpoczęcie współpracy z zewnętrzną hurtownią doceniają również właściciele małych e-sklepów, którzy chcieliby zaoferować swoim klientom większą ilość towarów w konkurencyjnych cenach. Eksperci polecają też ten model współpracy osobom handlującym towarami za pośrednictwem portali aukcyjnych takich jak Allegro czy OLX. 

 

Jak wybrać hurtownię?

Wybór hurtowni to kluczowe zadanie dla powodzenia Twojego e-sklepu. Tę decyzję trzeba podjąć po dokonaniu odpowiedniego researchu na tym rynku. Należy do niej podejść w sposób rozsądny, ponieważ od naszego dostawcy będzie zależała jakość produktów, czas dostawy oraz wiele innych bardzo ważnych czynników. Ważnym elementem są także oferowane przez poszczególne hurtownie ceny.  W chwili obecnej istnieje cała masa zewnętrznych dostawców - rosnąca konkurencja sprawia, że oferują oni właścicielom e-sklepów coraz lepsze warunki współpracy. Informacji odnośnie oferty poszczególnych hurtowni najlepiej jest szukać w internecie. Warto przeczytać opinie o każdej z nich i spróbować wybrać najlepszą. Nieocenione mogą także okazać się doświadczenia rodziny lub znajomych, którzy również prowadzą swój sklep internetowy w ramach dropshippingu. 

 

Czy gdy założę sklep internetowy, muszę mieć działalność gospodarczą? 

Warto wiedzieć, że do założenia swojego własnego sklepu internetowego nie jest już konieczne założenie działalności gospodarczej. Zasada ta dotyczy jednak tylko takich e-sklepów, które przynoszą nam dochody na poziomie mniejszym niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę. W 2019 kwota ta wynosi 1125 złotych brutto. Do momentu, w którym będziemy zarabiali mniej niż przytoczona wyżej kwota, nie będziemy musieli zarejestrować działalności w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Brak obowiązku rejestracji działalności gospodarczej w początkowej fazie działalności sklepu internetowego zapewni nam bardzo wiele oszczędności, ponieważ nie będziemy musieli opłacać żadnych składek ZUS. W sytuacji, gdy w którymś z miesięcy funkcjonowania naszego e-sklepu przychody będą wyższe niż 1125 złotych brutto, to będziemy musieli zgłosić rozpoczęcie działalności gospodarczej w ciągu 7 dni od momentu, w którym miało miejsce przekroczenie limitu przychodów. 

 

„Ulga na start” dla nowych sklepów internetowych.

Po zarejestrowaniu działalności gospodarczej będzie nas obowiązywała tak zwana "ulga na start" - dzięki niej przez pierwsze pół roku nie będziemy musieli opłacać składek na ZUS. Jedyną składką, którą zapłacimy, będzie składka zdrowotna w wysokości 319,94 zł. Po upływie 6 miesięcy będziemy mogli skorzystać z kolejnej ulgi, a mianowicie z "małego ZUS-u". Jest to ulga, która obowiązywać będzie przez kolejne 24 miesiące - dzięki niej składki na ZUS będą wynosiły co miesiąc tylko 520,10 zł.

Opublikowane w Aktualności Formalności Przez: Brygida Kesler

Jaki wpływ na e-commerce ma zakaz handlu w niedziele. Czy sklepy internetowe na nim zyskują?

Od 1 marca funkcjonuje ustawa z dn. 10 stycznia 2018 o ograniczeniu handlu w niedziele, święta oraz w niektóre inne dni. Jaki wpływ mają nowe przepisy na rynek e-commerce? Czy handel w niedziele ze sklepów przemieścił się do Internetu? Czy sklepy online na tym zyskują? Odpowiadamy na te pytania w tym tekście.

 

Konsekwencje ustawy o zakazie handlu w niedziele. Czy obroty w e-commerce rosną? 

Wszystkie prognozy dotyczące wzrostu obrotów w e-commerce sprawdzają się na naszych oczach. To naturalna konsekwencja ustawy o zakazie handlu w niedziele, która jest powodem ogromnych kolejek przy kasach, niemal w każdy piątek i sobotę, szczególnie na rynku spożywczym. Statystyki przekonują, że długa kolejka przy kasie powoduje, że 11% klientów rezygnuje z zakupów, 23% ogranicza zakupy, by ustawić się w kolejce szybkoobsługowej, natomiast co trzeci klient przenosi się do Internetu i korzysta z możliwości zakupów w sklepach internetowych, również zakupów spożywczych. 

Kto najbardziej stracił na ustawie o zakazie handlu w niedziele?

Ustawa o zakazie handlu w niedziele dotyka obu stron rynku. W dużych miastach, w piątkowe popołudnia, gabloty z surowym mięsem świecą pustkami, warzywa są dokładnie przebrane i kończy się pieczywo. Do tego pojawiają się uciążliwe kolejki przy kasach. Na zakazie handlu tracą zatem wszelkiego typu sklepy spożywcze, ale też i takie, które wymagają od Klientów więcej czasu na przemyślenie zakupu, gdy przedmiot zakupu jest wyjątkowo kosztowny. Tendencję tę widać choćby w sklepach AGD, gdzie zakupy toczą się zwykle powoli i z namysłem, wymagają dużo czasu i często kilkukrotnego powrotu do placówki. 

Zakaz handlu w niedziele w innych krajach europejskich. 

Wszystkie te tendencje nie dotyczą tylko naszego kraju. Badania wykazują, że zakaz handlu w niedziele w innych krajach europejskich ma podobne skutki. Większość z klientów nie chce czekać dłużej przy kasie niż 5 minut, co oznacza, że szybko zaczynają szukać innych sposobów na osiągnięcie celu. Szacuje się, że sklepy stacjonarne rynku europejskiego tracą prawie 18 mln euro rocznie poprzez ograniczenie czasu pracy w weekeny. 41% konsumentów, którzy zaczęli korzystać z e-commerce jako powód podaje właśnie niedogodność jaką stanowią długie kolejki przy kasach. Naprawdę trudno im się dziwić, gdy alternatywą dla tłoku w sklepach i kolejek staje się komputer, wygodny fotel, karta płatnicza i 15 sek. jakie potrzebne są dla realizacji transakcji. Przeszkodą przestaje być nawet czas oczekiwania na zamówiony towar, może on pojawić się nawet następnego dnia. Oczywiście trudne warunki zakupów w sklepach stacjonarnych nie stanowią problemu wyłącznie dla konsumentów, cierpi na tym cały biznes, nie tylko spożywczy. Ograniczenie ilości dni handlowych powoduje wymierne straty finansowe, ale też wizerunkowe czy lojalnościowe. Naturalną konsekwencją jest więc maksymalne poszerzanie działalności w sieci i poszukiwania rynków zaopatrzonych w zasobniejsze portfele. 

Handel na platformach e-commerce. Dlaczego Klienci wolą robić zakupy w Internecie?

Według badań, coraz więcej Klientów stacjonarnych woli robić zakupy w Internecie. Jednym z powodów jest łatwy dostęp do opinii o danym produkcie. W sklepach stacjonarnych, cierpiących od kilku lat na niedobór pracowników lub dążących do oszczędności, coraz trudniej jest liczyć na profesjonalną pomoc przy zakupie, szczególnie trudnych czy kosztownych produktów. Poza tym, nawet gdy z taką pomocą spotykamy się w sklepie, badania wykazują, że coraz mniej wierzymy sprzedawcom, i mamy przekonanie, że ich cele i nasze są rozbieżne. Platformy e-commerce natomiast pomogły w rozwijaniu dyskusji użytkowników na temat danego produktu. Opinie i recenzje posegregowane i ogólnie dostępne cieszą się ogromnym zaufaniem i odgrywają ważną rolę w decyzjach o zakupie. 78% konsumentów wierzy w dobre intencje osób zamieszczających online swoje opinie o produkcie i bierze je pod uwagę. Wiarygodność recenzji klientów e-commerce jest równoważna osobistym rekomendacjom. Mechanizm wystawiania opinii i recenzji jest niestety często wykorzystywany przez firmy, zwykle jednak użytkownicy dość poprawnie są w stanie wytypować wpisy nadużywające ich zaufania. Handel na platformach e-commerce rozwija się szybko i skutecznie. Poprzez sklepy online kupujemy już wszelkiego rodzaju produkty, włącznie ze spożywczymi. Zakaz handlu, w sposób przewidywalny, doprowadził do zmian zachowań konsumenckich i poszerzenia liczby odbiorców sklepów internetowych. Pytanie tylko, jak daleko tendencja ta nas zaprowadzi. 

Opublikowane w Aktualności Świat Ecommerce Formalności Przez: Darius Iusan

Najważniejsze rzeczy, które musisz wiedzieć o RODO, jeśli prowadzisz sklep internetowy.

RODO jest ogólnym rozporządzeniem Unii Europejskiej, które zostało uchwalone 27 kwietnia 2016 roku. Ma na celu ułatwienie pełnej harmonizacji prawa na terenie Unii Europejskiej oraz swobodnego przepływu danych osobowych. Aktualizuje dotychczas obowiązujące przepisy, biorąc pod uwagę nowe technologie i pojawiające się w związku z tym dotychczas niespotykane zagrożenia. RODO nie tylko chroni nasze dane osobowe, ale również nakazuje ich prawidłowe przechowywanie. Oto najważniejsze rzeczy, które musisz wiedzieć o RODO, jeśli prowadzisz sklep internetowy. 

 

Czy wdrożenie RODO wiąże się z rewolucją w prowadzeniu sprzedaży internetowej?

Osoby, które już przed pojawieniem się RODO, rzetelnie przestrzegały obowiązujących przepisów i wykonywały obowiązki wynikające z ustawy o ochronie danych osobowych, nie mają się czego obawiać. RODO wprowadza nowe obowiązki informacyjne, nowe regulacje oraz nowe prawa osób, których dotyczą dane. Pewne kwestie pozostaną jednak niezmienne, a dotychczas tworzona dokumentacja, może być z powodzeniem wykorzystywana także przy wdrażaniu RODO. Natomiast osoby, które do tej pory nie przykładały szczególnej uwagi do zagadnienia ochrony danych osobowych, nie zgłaszały zbiorów danych do GIODO, nie prowadziły żadnej dokumentacji wewnętrznej, która by regulowała przetwarzanie danych osobowych, będą musiały przeprowadzić małą rewolucję w prowadzeniu sprzedaży internetowej, a następnie podjąć odpowiednie kroki, aby spełnić wymogi.

 

Czy każdy sklep internetowy musi stosować RODO?

Odpowiedź brzmi - tak. Każde sklepy internetowe są zobowiązane stosować RODO. Ustawa o ochronie danych osobowych również nakładała obowiązek szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dotyczą dane osobowe, a także przetwarzania danych zgodnie z prawem. RODO wprowadza dodatkowe zasady: zasadę integralności, poufności, rozliczalności. Dane osobowe muszą być przetwarzanie w taki sposób, aby zapewnione było odpowiednie bezpieczeństwo oraz ochrona przed niezgodnym z prawem przetwarzaniem, uszkodzeniem, zniszczeniem i utratą danych. Każdy, kto administruje danymi, musi myśleć o ich ochronie i minimalizować ryzyko naruszeń. Realizując umowę, sklep internetowy wchodzi w posiadanie danych osobowych kupującego, takich jak np.: imię, nazwisko, adres. Jeśli oprócz tego sklep online posiada swoją siedzibę na terenie UE i oferuje produkty osobom zamieszkującym teren Unii, jest bezwzględnie zobowiązany do wdrożenia RODO w swojej działalności.

Jak zacząć wdrażanie RODO w sklepie internetowym?

Wdrażanie RODO należy zacząć od wewnątrz i na zewnątrz środowiska sklepu internetowego. To proces dwutorowy:

  • dostosowanie zewnętrzne - należy zaktualizować regulamin sklepu, wprowadzając regulacje, które będą zgodne z RODO, a jeśli na stronie używamy checkboxów, należy sprawdzić, czy spełniają aktualne wymogi;

  • dostosowywanie wewnętrzne - niezbędne będzie zidentyfikowanie procesów związanych z przetwarzaniem danych osobowych (zakres, treść, cel przetwarzania), jeśli przekazujemy podmiotom trzecim dane osobowe klientów, należy podpisać umowy dot. powierzenia danych, oprócz tego trzeba też zweryfikować bezpieczeństwo danych osobowych oraz wprowadzić zasady zgłaszania naruszeń.

 

Najważniejsze etapy wdrożenia RODO w sklepie online:

  • rozpoznanie jakie dane i w jakich celach są przetwarzane,

  • zweryfikowanie jakie są podstawy przetwarzania danych przez sklep, jego zakres oraz jakie obowiązki z niego wynikają,

  • określenie i zdefiniowanie poziomu ryzyka związanego z przetwarzaniem danych,

  • przeprowadzenie procedury oceny skutków dla ochrony danych,

  • ustalenie komu będą bprzekazywane dane i podpisujemy z tymi podmiotami umowy dot. powierzenia,

  • zapewniamy możliwość korzystania z nowych praw - np. prawa do bycia zapomnianym

  • wdrażamy zasady zgłaszania występujących naruszeń.

Sprzedawca musi stworzyć i wdrożyć w życie politykę bezpieczeństwa w firmie i prowadzić odpowiednią dokumentację.

 

Dokumentacja RODO w sklepie internetowym. Co powinna zawierać?

Zastanawiasz się, co powinna zawierać dokumentacja RODO Twojego sklepu internetowego? RODO nie narzuca podmiotom, które przetwarzają dane osobowe konkretnego katalogu, ani zbioru dokumentów, jakie muszą zostać stworzone, celem zaktualizowania przepisów i dostosowania prowadzonej działalności do zmieniającego się prawa. Każdy z przedsiębiorców we własnym zakresie jest zobowiązany zdecydować, które elementy będą niezbędne, biorąc pod uwagę charakter prowadzonej działalności. W przypadku sprzedaży internetowej głównymi czynnikami decydującymi, będzie specyfika Klientów sklepu oraz zakres danych, jakie są pozyskiwane w momencie wykonywania usługi. Przed wprowadzaniem w życie zmian, każdy przedsiębiorca powinien przeprowadzić wewnętrzny audyt i zbadać obecny poziom bezpieczeństwa danych osobowych. Przede wszystkim należy zweryfikować czy stosowane przez sprzedawcę systemy internetowe i narzędzia spełniają warunki wynikające z RODO.

 

Opublikowane w Aktualności Dobre rady Formalności Przez: Darius Iusan

Gdzie szukać pomysłów na e-sklep. Podpowiadamy, aż 8 sprawdzonych metod!

Bez dobrego pomysłu na produkt, nie przyciągniesz do sklepu wystarczającej ilości Klientów, a przez to nie będzie przynosił również zysków. Dlatego przed rozpoczęciem działalności powinniśmy dobrze zastanowić się nad tym, co będziemy w nim sprzedawać. Oto 8 sprawdzonych pomysłów na e-sklep!

 

Zamień hobby na źródło dochodu! 

Dobra znajomość danej branży znacznie zwiększa prawdopodobieństwo sukcesu. Z tego powodu dobrym pomysłem jest stworzenie sklepu związanego z naszymi zainteresowaniami. Niezależnie czy naszym hobby jest fotografia, wędkowanie, jazda na rowerze czy jakakolwiek inna pasja, to do jej realizacji konieczny jest zakup odpowiednich przedmiotów. A to z kolei otwiera możliwości stworzenia biznesu. Największa zaleta takiego planu to łatwość określenia potrzeb klientów, ponieważ do tej pory sami nimi byliśmy.

 

Obserwuj potrzeby na rynku. Szukaj produktów trudno dostępnych! 

Osobiste doświadczenia mogą także w inny sposób pomóc w zidentyfikowaniu potrzeb Klientów. Jeżeli podczas robienia zakupów mamy trudności z kupieniem określonych towarów to jest to potencjalnie ważna informacja. Nie musimy przy tym szczególnie interesować się daną kategorią produktów. Możemy na przykład mieć kłopot ze znalezieniem danego gatunku kawy lub herbaty albo jakiegoś kosmetyku. Warto zbadać każdy sygnał wskazujący na występowanie niszy rynkowej, ponieważ istnieje szansa, że to właśnie pomysł, którego szukamy.

 

Analizuj ofertę sklepów stacjonarnych! 

Obserwacja sklepów stacjonarnych jest także bardzo przydatna. Zwrócić naszą uwagę powinny oczywiście przede wszystkim te, które odwiedza najwięcej klientów. Coraz więcej tradycyjnych biznesów otwiera swoje sklepy internetowe. Jednak nie we wszystkich branżach proces ten odbywa się tym samym tempem. Jeżeli uda nam się znaleźć branżę, która cieszy się dużą popularnością, ale nie jest szeroko obecna w internecie, może to być nasza szansa na udany biznes.

 

Przewiduj przyszłość! Obserwuj statystyki i bądź na bieżąco z doniesieniami z rynku!  

Nikt nie jest w stanie w 100% przewidzieć przyszłości, jednak istnieją pewne trendy, które można z dużym prawdopodobieństwem przewidzieć. Dlatego warto zwrócić na nie uwagę. Jeden z nich to starzenie się społeczeństwa. Prognozy demograficzne są nieubłagane, a szanse na odwrócenie tej tendencji niezbyt duże. Może więc warto zastanowić się nad sprzedażą rzeczy skierowanych do starszych konsumentów. Innym wyraźnie widocznym trendem jest bogacenie się Polaków i stopniowe doganianie pod tym względem najzamożniejszych państw. Z tego powodu sektor dóbr luksusowych każdego roku zyskuje na wartości i prawdopodobnie będzie się dynamicznie rozwijał także w kolejnych latach.

 

Obserwuj zagraniczne trendy!

Inny sposób to uważna obserwacja rzeczy aktualnie popularnych w krajach zachodnich. Wiele trendów pojawia się w Polsce z pewnym opóźnieniem. Mogą one dotyczyć zarówno zjawisk krótkoterminowych na przykład tego, co będzie się nosiło w tym roku, jak i bardziej długoterminowych tendencji. Przykładem tych drugich jest moda na ekologię i zdrowy styl życia. Dlatego odpowiednio wczesne zwrócenie na nie uwagi może stworzyć okazję do zarobku. 

 

Wykorzystuj narzędzie Google’a! 

Pomóc w znalezieniu  tematów zyskujących popularność może również Google. Firma ta obok swojego najpopularniejszego produktu, czyli wyszukiwarki internetowej oferuje narzędzia do analizy wyszukiwań. Pozwalają one określić jakie frazy są popularne lub zyskują popularność w danym kraju. Wiedza na temat tego, co najbardziej interesuje internautów, jest bardzo wartościowa przy szukaniu pomysłów na sklep online.

 

Sprzedawaj swoją wiedzę! 

Sprzedawać w sieci da się nie tylko towary fizyczne. Jeżeli mamy odpowiednio dużą wiedzę w jakieś dziedzinie, możemy na niej zarobić. Istnieje na to kilka sposobów. Jednym z nich jest napisanie poradników lub książek na dany temat, które później będą sprzedawane przez Internet. Drugim nagranie kursów wideo, w których tłumaczone jest dane zagadnienie. Jedną z grup odbiorców tego typu treści może być młodzież licealna lub studenci.

 

Stwórz własną markę! 

To rozwiązanie przeznaczone dla osób, które zdobyły popularność w mediach społecznościowych. Jednym ze sposobów na jej monetyzację jest otworzenie sklepu internetowego z ubraniami. Najczęściej sprzedawane są w nim najpopularniejsze części garderoby, na przykład bluzy i koszulki. Dojście do poziomu, w którym stworzenie własnej marki jest wykonalne, nie jest łatwe i z reguły trwa latami. Jednak dla osób interesujących się modą i aktywnych w social mediach ta opcja stanowi interesującą możliwość.

 

Opublikowane w Aktualności Dobre rady Świat Ecommerce Przez: Darius Iusan

7 powodów, dla których otwarcie sklepu internetowego w 2019 to biznesowy strzał w dziesiątkę! 

Najwięcej sklepów internetowych otwiera się z początkiem nowego roku, ale czy ta tendencja ma odzwierciedlenie w rzeczywistości? Warto rozważyć kilka ważnych powodów, dla których otwarcie sklepu internetowego to biznesowy strzał w dziesiątkę, na który warto zdecydować się jeszcze w 2019 roku. 

 

1. Bo nadchodzi najważniejszy okres dla sklepów internetowych w ciągu roku. 

Zbliża się najważniejszy okres dla sklepów internetowych pod względem sprzedażowymokres przedświąteczny. Już teraz sprzedawcy internetowi przygotowują pierwsze projekty sprzedażowe związane z końcem roku 2019 – Black Friday, promocje przedświąteczne i wyprzedaże po nowym roku.  To jest czas na to, aby i Twój biznes skorzystał z olbrzymiego potencjału tego szczególnego czasu! 

 

2. Bo rynek e-commerce odnotowuje wzrosty (i będzie to robił nadal). 

Sprzedaż przez Internet (rynek e-commerce) to jeden z najszybciej rozwijających się kanałów rozwoju biznesu.  Jak podkreślają eksperci, obecny czas to najlepszy moment, aby otworzyć biznes w Internecie. Jedną z form takiego e-biznesu jest właśnie sklep online. Co pokazują badania, klienci mają aktualnie większe zaufanie do sklepów niż sieci aukcyjnych. Te pierwsze prowadzone są jako przedsiębiorstwa, których wiarygodność można łatwo sprawdzić. Na serwisach aukcyjnych działa zaś wielu drobnych sprzedawców, którzy bardzo często nie posiadają fizycznej lokalizacji lub sklepu internetowego na oddzielnej domenie. 

 

3. Bo oprócz konta na Allegro, warto mieć własny sklep internetowy,  

Ze względu na dużą popularność sieci aukcyjnych, warto jest zintegrować sklep internetowy z portalami takimi jak Allegro (i nie tylko) i umożliwienie automatycznego wystawiania aukcji. W ZentoShop jest to możliwe. Ale świat nie kończy się na Allegro! Załóż sklep internetowy w ZentoShop i zintegruj go z popularnymi portalami aukcyjnymi. 

 

4. Bo Twoje produkty mogą teraz być wystawiane w wyszukiwarce Google!

Podobnie jak serwisy aukcyjne, tak i coraz więcej sklepów pozwala na integrację z platformą Merchant Center wystawiającą produkty bezpośrednio w wyszukiwarce Google. Jest to  jeszcze mało popularne rozwiązanie. Właśnie dlatego wybierając platformę dla Twojego e-sklepu zwróć uwagę, czy będzie na niej możliwość integracji z nim. Decydując się na sklep online w ZentoShop, masz pewność, że przeprowadzimy dla Ciebie taką integrację. 

 

5. Bo rozwiązań technologicznych w branży marketingu internetowego jest coraz więcej!

Może jest to dziwna sytuacja ale rozwiązań technologicznych z branży marketingu cyfrowego przybywa co roku w ilości kilkuset nowych narzędzi. W ostatnim roku, ten trend trochę przyhamował, co świadczy o tym, że rynek w branży marketingu internetowego zaczyna się stabilizować. To znak, że jest to najlepszy moment na wejście na rynek ze sklepem internetowym i zaopatrzeniem się w narzędzia dla e-marketingu, pozwalające na rozkwit Twojego biznesu w bardzo szybkim tempie. Zakładając sklep na platformie ZentoShop, zyskujesz dostęp do najlepszych narzędzi i rozwiązań! 

 

6. Bo produkty z Twojego sklepu online możesz sprzedawać także przez social media! 

Portale aukcyjne i Google Merchand Center to nie jedyne kanały sprzedaży. Również media społecznościowe wyposażone są w skuteczne narzędzia do sprzedaży. Dzięki nim możesz np. przekierowywać użytkowników social mediów na strony produktowe w Twoim sklepie internetowym. Dzięki umieszczeniu sklepu internetowego na platformie ZentoShop, będziesz wstanie bez problemu udostępniać informacje o produktach na grupach i fanpage’ach, a także prowadzić komunikację z potencjalnymi Klientami. 

 

7. Bo sklep internetowy w 2019 roku to szansa na rozkwit i wyjście poza granice Polski.

Teraz jest najlepszy czas, aby swój biznes rozwinąć nie tylko w kraju, ale także poza jego granicami. Wszystko to, dzięki ujednoliceniu rozwiązań płatniczych i logistycznych także na obszarach poza Unią Europejską. Platforma ZentoShop jest w pełni zintegrowana z najpopularniejszymi bramkami płatności i pośrednikami, którzy działają na całym świecie.

Opublikowane w Aktualności Świat Ecommerce Przez: Darius Iusan

Dropshipping jest to model logistyczny sprzedaży internetowej, który charakteryzuje się tym, że działanie sklepu internetowego zostaje ograniczone jedynie do zbierania zamówień, a następnie przekazywania ich do hurtowni. Sprzedawca nie ma potrzeby kupowania asortymentu. Hurtownia zaś odpowiada za proces wysyłki towarów, a sprzedawca nakłada na sprzedany towar marżę. Zyskiem dla przedsiębiorcy będzie różnica pomiędzy swoją ceną, a ceną hurtową. Czy warto prowadzić sklep w modelu dropshipping? Dropshipping posiada wiele zalet, które mogą okazać się kluczowe dla osób chcących prowadzić własny biznes internetowy. Poznaj je wszystkie! 

Dropshipping – idealne rozwiązanie dla stawiających pierwsze kroki w sprzedaży internetowej. 

Ogromna liczba przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki w sprzedaży internetowej, boryka się z problemem braku środków, które by pozwoliły na zgromadzenie właściwej ilości towaru. Naprzeciw wychodzi dropshipping. Przedsiębiorca może założyć sklep i oferować towary, których fizycznie nie posiada w magazynie, a które dotrą do klientów bezpośrednio z hurtowni lub od producenta. Na start nie będziemy więc potrzebowali ogromnych nakładów finansowych, eliminujemy też ryzyko zalegających w magazynach towarów, za które już zapłaciliśmy. W Polsce dropshipping zyskuje popularność, na rynku pojawia się coraz więcej platform, które oferują ten model działalności.

Dropshipping - krok po kroku. Zacznij od integracji sklepu internetowego z hurtownią.

Rozpoczynając sprzedaż internetową i wybierając jako formę działalności dropshipping, należy podjąć współpracę z hurtownią. Pierwszy krok polega na integracji sklepu internetowego z hurtownią. Po zawarciu umowy sprzedawca zajmuje się promocją i sprzedażą produktów, natomiast hurtownia magazynuje produkty, odbiera i realizuje wysyłkę do klientów. Zgodnie z modelem sprzedawca skupia się na marketingu oraz zbieraniu i wysyłaniu zamówień do hurtowni, w większości przypadków to działanie będzie zautomatyzowane. Dropshipping daje ogromne szanse, by szybko zaistnieć na rynku, bez potrzeby inwestowania wysokich kwot.

Zalety dropshippingu:

  • brak konieczności zamrażania kapitału w towarze;

  • brak problemów z przesyłkami wielkogabarytowymi;

  • nie trzeba martwić się o logistykę i magazynowanie towarów;

  • niewielki budżet na start;

  • pewny zysk.

Jak promować swój sklep internetowy w dropshipping?

Chociaż dropshipping zdecydowanie ułatwia start, nie można zapomnieć, że nie jest to biznes, który nie będzie wymagał żadnego wysiłku ze strony przedsiębiorcy. Sukces można odnieść, gdy produkty będą się sprzedawały, dobrze jest skupić się na promowaniu sklepu internetowego. Obecnie dotarcie do odpowiednich grup docelowych w dużej mierze ułatwiają media społecznościowe: Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat, czy YouTube. Promocja w sieci odgrywa kluczową rolę przy sprzedaży internetowej. Oprócz marketingu istotna jest jakość usług, profesjonalna obsługa klienta, szybka wysyłka towarów oraz działająca sprawnie polityka zwrotów.

Paragon i faktura a dropshipping.

Prowadząc sprzedaż we własnym imieniu, to na sklepie ciąży obowiązek wystawienia dowodu sprzedaży i dostarczenie go klientowi. Sklepy wystawiają faktury, lub paragony. Faktury mogą być przesyłane do kupujących drogą elektroniczną, można również drukować dowody zakupów i umieszczać je bezpośrednio w przesyłce. W dropshippingu możemy wybrać dogodne dla nas rozwiązanie:

  • paragony mogą być wysyłane do klientów pocztą, wiąże się to jednak z dodatkowymi kosztami po stronie przedsiębiorcy;

  • można umówić się z dostawcą, że to on będzie odpowiedzialny za drukowanie dowodów sprzedaży i dołączanie ich do przesyłek, istnieje jednak ryzyko, że hurtownia pomyli bądź zapomni dostarczyć paragon, należy też liczyć się z dodatkowymi opłatami za usługę;

  • wysyłka paragonu drogą elektroniczną, nie ponosi się wówczas żadnych dodatkowych kosztów.

Zwroty i gwarancje w dropshippingu. Czy ciążą na sprzedawcy?

Obowiązki związane z reklamacjami, zwrotami, odstąpieniami od umowy ciążą na sprzedawcy. Ma on także obowiązek informowania swoich klientów o przysługujących im prawach. Zdarza się jednak, że hurtownie zobowiązują się do pełnej obsługi posprzedażowej i rozpatrują zwroty, czy też reklamacje. Wszystko zależy od umowy jaka była zawarta miedzy sprzedawcą a hurtownią.

 

Opublikowane w Aktualności Świat Ecommerce Przez: Darius Iusan

 Założenie sklepu internetowego trwa kilka chwil - rejestrujemy działalność i możemy zaczynać. Jednak najważniejsze w sprzedaży jest to, czy oferowane przez nas produkty trafią na swoich odbiorców. Zgodnie z Raportem Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku najczęściej kupowane przez Internet rzeczy to odzież, akcesoria i dodatki, obuwie, książki, podróże i rezerwacje, sprzęt komputerowy, meble i elementy wystroju wnętrz, biżuteria, odzież sportowa, kosmetyki i perfumy. Poza tym, były to produkty farmaceutyczne, telefony, smartfony, artykuły dziecięce i zabawki. Przedstawiamy Wam, 15 sprawdzonych pomysłów na to, co sprzedawać w sklepie internetowym

Co sprzedawać w Internecie? Zainspiruj się z ZentoShop! 

1. Sprzedaż Smartfonów

Sprzedaż smartfonów jest opłacalna od wielu lat i nic nie zmienia tego trendu. Marki telefonów, które cieszą się największym zainteresowaniem to Samsung, LG, Aplle, Xiaomi. Spada znaczenie Huaweia po ostatnich deklaracjach USA.

2. Sprzedaż akcesoriów do telefonów

Doskonale sprzedają się również przez Internet wszelkiego rodzaju akcesoria do telefonów. Znajdą się chętni na etui, pokrowiec, szkło hartowane, folię na ekran, uchwyt, słuchawki, power bank, zasilacz, głośnik, smycz, kabel USB i wiele innych rzeczy, które są potrzebne użytkownikom telefonów.

3. Sprzedaż bezprzewodowych głośników

W związku z tym, że prawie każdy posiada telefon z bluetooth wzrosło zainteresowanie kupnem bezprzewodowych głośników, które można zabrać ze sobą na wycieczkę do plecaka. Świetnie sprawdzi się np. niewielki, a bardzo dobry głośnik bezprzewodowy JBL, który jest lubiany przez młodzież.

4. Sprzedaż słuchawek bezprzewodowych

Dzięki połączeniu bezprzewodowemu można przy muzyce swobodnie biegać, zmywać naczynia lub ćwiczyć na siłowni. Słuchawki bezprzewodowe możesz sprzedawać w różnych opcjach: nausznych, dousznych i dokanałowych. Trzeba śledzić obecne trendy i zainteresowanie klientów. Coraz chętnie nabywane są modele wokółuszne, które wyróżniają się dużą stabilnością i wygodą. Młodzież, która jest największym odbiorcą tego typu produktów wybiera najchętniej zakupy przez Internet.

5. Sprzedaż soczewek kontaktowych

W związku z tym, że soczewki kontaktowe nowej generacji są tolerowane przez oczy ogromnej większości ludzi, są także bardzo chętnie kupowane. Ceny soczewek w Internecie są o wiele bardziej korzystne, w porównaniu z cenami sklepów stacjonarnych, w związku z czym większość ludzi kupuje soczewki właśnie online. 

6. Sprzedaż akcesoriów dla zwierząt

Właściciele czworonogów i innych zwierząt domowych bardzo dbają o swoich małych domowników i chętnie robią zakupy w sklepach internetowych.

7. Sprzedaż ubrań dla dzieci

Ubrania dla dzieci są chętnie kupowane przez rodziców przez Internet. Dzięki sklepowi online w ZentoShop można sprzedawać zarówno odzież nową, jak i używaną.

8. Sprzedaż akcesoriów do handmade

Dużą popularnością w sieci cieszą się akcesoria do handmade.  Mogą być to elementy do robienia biżuterii, decoupage albo do haftowania obrusów.

9. Sprzedaż produktów handmade - ręcznie robione

Bardzo chętnie kupowanymi produktami są rzeczy nieprodukowane na masową skalę, tzw. produkty handmade. Przykładami takich produktów są ręcznie robione mydełka lub wyrabiane ręcznie kosmetyki. Takie produkty bazują tylko i wyłącznie na naturalnych składnikach. Klienci cenią sobie wyjątkowość i niepowtarzalność produktów.

10. Sprzedaż dronów i akcesoriów

Rynek dronów i akcesoriów do nich cały czas się rozwija i nadal wzbudza wielkie zainteresowanie inwestorów. Wszystko dlatego, że chętnych do kupna drona dla siebie lub dziecka cały czas przybywa..

11. Sprzedaż hulajnóg

Obecnie wszędzie możemy zobaczyć dzieci i dorosłych na hulajnogach. Zwłaszcza w większych miastach, gdzie można swobodnie złożyć ją w metrze lub w autobusie i skorzystać w drodze do pracy lub szkoły. Sprzedają się świetnie zarówno modele klasyczne jak i elektryczne.

12. Sprzedaż suplementów diety

Bardzo dużym i nadal chłonnych rynkiem są suplementy diety, które w sklepach internetowych są oferowane w bardzo ciekawych odsłonach. Wiele preparatów witaminowych ma świetny skład, a coraz więcej produktów bazuje tylko i wyłącznie na naturalnych składnikach.

13. Sprzedaż akcesoriów do paznokci

Wiele Pań samodzielnie dba o wygląd swoich dłoni. To właśnie te odbiorczynie spędzają wiele godzin w Internecie, aby znaleźć odpowiednie akcesoria do pielęgnacji swoich paznokci. Są to np.: tipsy, zestawy do paznokci hybrydowych, żele do manicure itd.

14. Sprzedaż perfum

Klasyka, która będzie zawsze dobra na prezent i do użytku własnego to z pewnością perfumy. Perfumy bardzo chętnie są kupowane przez Internet.

15. Sprzedaż nasion Chia, olejów kokosowych, maseł orzechowych z nerkowców.

W naszej kuchni coraz częściej królują zdrowe produkty, o których jeszcze kilka lat wcześniej nikt nie słyszał. Jednym z takich produktów są nasiona Chia. Ich cena w sklepach stacjonarnych znacznie przewyższa oferty, które można znaleźć w sklepach online. Równie chętnie kupowane są takie produkty jak oleje kokosowe i masła orzechowe z nerkowców.

 

Opublikowane w Aktualności Dobre rady Przez: Darius Iusan

Sprzedaż w Internecie to obecnie najszybciej rozwijający się sposób prowadzenia biznesu. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej osób decyduje się na wkroczenie na rynek e-commerce. Jeśli dopiero planujesz rozpocząć przygodę z e-handlem lub poszukujesz nowych zyskownych produktów, dowiedz się, co sprzedawało się w Internecie w I półroczu 2019.

Produkty do pielęgnacji zwierząt domowych

Jedną z nisz, która rozkwitła w pierwszej połowie 2019 roku są produkty przeznaczone do pielęgnacji zwierząt domowych. Wskazują na to m.in. statystyki Google Trends dotyczące popularności wyszukiwania słów kluczowych w wyszukiwarce. Potwierdzają to też wyniki Amazona dotyczące kosmetyków do pielęgnacji paznokci dla psów. Poza tym, oczekuje się, że do 2025 r. przemysł pielęgnacji zwierząt domowych będzie wart 3,58 miliarda dolarów. To rosnący rynek na który warto wejść już teraz. Wielu sprzedawców odniosło sukces, promując swoje produkty na Instagram Stories. Narzędzie to pozwala klientom dotrzeć do strony produktowej za pomocą linków. Skoncentrowanie konta na Instagramie na konkretnej niszy, takiej jak koty, psy, a nawet określone rasy, może pomóc w lepszym dostosowaniu ekwipunku do określonych odbiorców.

Ubrania sportowe (Athleisure)

Trendy w modzie ciągle się zmieniają. Jednak athleisure to jeden z modowych trendów, który pozostanie z nami na długo. Jest to odzież sportowa, która noszona raczej na co dzień, a nie w celach sportowych, takich jak np. chodzenie na siłownię. W tej kategorii możemy sprzedawać wszystko - od bluz, dresów, legginsów, biustonoszy sportowych, podkoszulek, po opaski na głowę i buty - w niezliczonych kolorach i stylach.

Ponadto, możemy eksplorować tę niszę w kilku kierunkach: z dedykowanym sklepem lub kolekcją produktów w sklepie modowym z szerszym asortymentem. Możemy też sprzedawać swoje produkty w jednej z wielu nisz fitnessowych. W zależności od tego, jak będziemy pozycjonować swoją markę może zaistnieć okazja, aby rozszerzyć działalność na inne grupy produktów, takie jak modne akcesoria i biżuteria lub akcesoria fitness, takie jak np. maty do jogi.

Główną grupą zainteresowaną takimi produktami są kobiety, dlatego najlepszymi miejscami na promocję są platformy wizualne, takie jak Facebook, Instagram i Pinterest, niezależnie od tego, czy dążysz do rozwoju organicznego, czy korzystasz z opcji reklamowych.

Smartwatche

Każdego roku na całym świecie sprzedaje się około 1,2 miliarda zegarków. W ubiegłym roku, zaobserwowano wzrost popularności inteligentnych zegarków. W pierwszej połowie 2019 roku ich popularność nadal rosła, dlatego wejście na ten rynek wydaje się być bardzo dobrą decyzją. 

Facebook i Instagram są zwykle najpopularniejszymi kanałami rozwoju sklepu z zegarkami. Wielu sprzedawców detalicznych korzysta z usług profesjonalnych fotografów, którzy wykonują zdjęcia idealnie przedstawiające wygląd i prezencję zegarków w różnej scenerii, co zachęca klientów do skorzystania z oferty.

Platforma ZentoShop jest zintegrowana z mediami społecznościowymi. Dzięki temu, w łatwy sposób poinformujesz potencjalnych klientów na Facebooku, czy Instagramie o nowej promocji lub nowym produkcie w Twoim sklepie internetowym. 

Minimalistyczna biżuteria

Minimalistyczna biżuteria również odnotowała silny wzrost sprzedaży w Internecie. Statystyki w Google Trends pokazują, że konsumenci częściej szukają tego rodzaju biżuterii, niż wszystkich innych. Co więcej, pomimo oczekiwanej rocznej stopy wzrostu wynoszącej 2% do 2021 r., nastąpił ogólny spadek liczby dostępnych firm jubilerskich, co tworzy przestrzeń dla nowych sprzedawców.

Gdy mowa o produktach, takich jak np. naszyjniki i kolczyki, idealnym miejscem do szukania klientów jest Instagram, Pinterest i Facebook. Prostym sposobem na zwiększenie obecności sklepu jubilerskiego jest tworzenie filmów prezentujących dostępny asortyment. Filmy mają zwykle więcej miejsc na stronach wyszukiwania i eksploracji na Instagramie, co prawdopodobnie zwiększy widoczność postów.

Pomimo tego, że rynek e-commerce od dłuższego czasu jest bardzo oblegany, jak widać każdy, nawet nowy sprzedawca wciąż ma duże szanse na zaistnienie na rynku dzięki wybraniu i promocji niszowego produktu.

 

Opublikowane w Aktualności Świat Ecommerce Przez: Darius Iusan
// //